هنر و انديشه

پيك

                         
 

سخنرانی فراهاني

جشن تئاتر

چهره پردازان

پشت صحن

 
 

جشن طراحان لباس و صحنه و چهره و كاركنان فني- هنری خانه تئاتر , در چارچوب هفته تئاتر, با حضور اعضای اين انجمن و تنی چند از هنرمندان و علاقمندان در محل خانه هنرمندان ايران برگزار شد. در ابتدای اين مراسمف انجمن چهره پردازان به رسم يادبود از زحمات" مهين ميهن" , چهره پرداز قديمی تئاتر , تقدير به عمل آورد. "ايرج راد " , مدير عامل خانه تئاتر , گفت: من هر وقت به پشت صحنه تئاتر قدم می گذارم ,جای خالی خانم" ميهن "را خالی می كنم . او در اين سالها علاوه بر هنری كه در عرصه گريم داشت , به ما درس اخلاق می داد.

"بهزاد فراهانی” , عضو هيات مديره خانه تئاتر, در مراسم تقدير از فعالان فنی عرصه تئاتر كشور گفت:

نزديك به 40 سال است كه من و همسالانم كه جزو نسل ميانه تئاتر هستيم , تمام انديشه خود را در خدمت تئاتر گذاشته ايم. در اين راه و انتقال اين انديشه كسانی بودند كه در پشت صحنه های تئاتر همراه و هم قدم ما در اين راه و با ما همواره بودند. كاركنان فنی تئاتر از گذشته تا به امروز هيچ گاه عرصه تئاتر كشور را رها نكردند و با جان و دل از ما حمايت كردند و به قولی آنها كاشتند و ما چيديم.

متاسفانه نظام تئاتری اين ملك هنوز درك نشده و اين حرفه هنوز در هوا و زمين به سر می برد و سردمداران سياست كلان , آن را عاشقانه درك نمی كنند. قيمت نفت افزايش يافته اما بودجه ما نه تنها زياد نشده بلكه از آن نيز كاسته شده و ما نتوانستيم آنطور كه بايد از عزيزان زحمتكش بخش فنی , تقدير كنيم.

با كمال تاسف بگويم كه كل بودجه اختصاص يافته به تئاتر كشور , حتی به اندازه بودجه تيم فوتبال پرسپوليس هم نيست و اين يعنی نهادينه نشدن هنر در كشور . بسيار خوشحالم از اينكه اين انجمن تواسته بعد از چندين سال , جايگاهی برای خود پيدا كند . تمام سعی ما بر قانونمند شدن حرفه شماست.

انجمن طراحان صحنه در بيرون از تالار بتهوون خانه هنرمندان با برگزاری يك كارگاه آموزشی , همچنين برپايی يك نمايشگاه عكس از طرح های مختلف نمايشی، در اين جشن حضور داشت.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی