ايران

پيك

                         
 

روز جهانی آزادی مطبوعات

شما بخوانيد، من صدام گرفته!

 
 

ابطحی ـ بعضی خواننده­ها و يا حتی مداح­ها از بس يك ترانه و يا شعر را خوانده­اند، مردم آن حفظ شده­اند. چنان كه در مراسمی كه برگزار مي­كنند به جای آن كه خود بخوانند ميكروفون را رو به مردم می گيرند و آن ها به جای خواننده ها و مداح ها می خوانند.

امروز روز جهانی آزادی مطبوعات است. اتفاقاتی كه برای روزنامه ها در ۶ ، ۷ سال گذشته در ايران افتاد و سرنوشتی كه روزنامه نگارن و اخيراً وبلاگ نوسان داشتند، آن قدر در ذهن مردم نقش بسته است كه لازم نيست چيز ديگری بنويسم: ميكروفون در اختيار شما.

*****

از روزنامه نگاران، دوست ديرينم اكبر گنجی هنوز در زندان است. روز تولد پيامبر بر اساس وظيفه دوستی به منزلش زنگ زدم و از دخترش احوالش را پرسيدم.

واقعيت اين است هيچ دو نفری در همه چيز مثل هم فكر نمي­كنند. هر كسی مي­تواند با نظرات گنجی و يا هر كس ديگر مخالف باشد. مانيفستی هم كه نوشته بود می توانست مورد نقد قرار گيرد. اما هر كس كه در عالم فرهنگ و دانش دستی دارد حاضر نيست كسی كه به خاطر عقايدش در زندان است را نقد كند. ياد آوری اين كه اكبر سال­هاست در زندان است برای هر صاحب انديشه­ای دردناك است. كاش در ميان اين همه شعارهای انتخاباتی يك كانديدا هم به ياد اكبر گنجی و حسين قاضيان و ديگران بود.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی