ايران

پيك

                         
 

توصيه معين به رفسنجاني
برای انتخابات ارزيابی واقعی تري
از جامعه امروز ايران بايد داشت

 
 

دكتر مصطفی معين در جمع مديران آموزش و پرورش استان تهران گفت: متأسفانه در جامعه ما هنوز آموزش و پرورش و معلم و استاد منزلت مادی و معنوی خود را پيدا نكرده و به خاطر رابطه تنگاتنگ منزلت معنوی و معيشتی معلمان، بحران معيشتی برای خانواده تعليم و تربيت به وجود آمده است.  يك دولت اصلاحات در همه حوزه‌ها نگاه تحول‌گرا دارد و من از آموزش و پرورش آغاز خواهم كرد.

معين درباره استعفای خود از وزارت آموزش عالی گفت:

درتمام سخنرانی های انتخاباتی من، استعفای من مطرح مي‌شود. احساس مي‌كنم اين گونه سؤالها مأموريت گرا هستند كه از سوی نهادهای خاص مطرح مي‌شود تا مسئله استعفای من بحث روز باشد و بهانه‌ای برای رد صلاحيت من شود.  من اعلام مي‌كنم كه حتی اگر رئيس جمهور هم بودم باز شب را در كنار دانشجوها دركوی دانشگاه مي‌ماندم تا با تسلای خاطر آنها جو آرام شود. من اطلاعات دقيقی ندارم ولی با توجه به سوابق مديريتي‌ام حدس مي‌زنم كه پروژه 18 تير كار همان‌هايی بود كه مي‌خواستند با فيلم عصر عاشورا و قتل‌های زنجير‌ه‌ای دولت خاتمی را ساقط كنند. حتی تا طبقه پنجم وزارت علوم برای تصرف آمدند به گناه اين كه من بيانيه‌ای داده‌ام كه چرا برای يك استاد دانشگاه حكم اعدام داده‌اند و از جايگاه معلم و فرهنگ دفاع كرده‌ام.

شرايط زمان، نسبت به سال 76 تغيير كرده. بي‌تفاوتی و سردی فعلی به خاطر بالا رفتن سطح آگاهي‌هاست. اين سردی يك پيام دارد ولی بايد توجه كنيم كه در زمان حساسی به سر مي‌بريم و ممكن است فرصت‌ها را از دست بدهيم. حركت را بايد نخبگان آغاز كنند. اگر نخبگان سرد باشند، از جامعه نمي‌توان انتظار ديگری داشت.

مدير يكی از مناطق آموزش و پرورش نظر معين را در مورد ماجرای انتقاد خاتمی از ترافيك و پاسخ شهردار را جويا شد. معين گفت:

من انتظار نداشتم شخصی كه خود را دانشگاهی مي‌داند با لحنی موهن و سبك محبوبترين شخصيت ملی را مورد خطاب قرار دهد. من به عنوان يك دانشگاهی از اين روشها تبری مي‌جويم. ما اگر آموزش نداريم نبايد برای جامعه بدآموزی داشته باشيم.
 يكی از مديران آموزش و پرورش به برنامه روز جهانی كارگر در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی و لغو سخنرانی هاشمی رفسنجانی اشاره كرد. دكتر معين گفت:

من متأسفم كه طبق اخبار رسيده اعتراضات كارگری باعث عدم حضور آقای هاشمی در همايش كارگری شد و البته من از چگونگی اين اعتراضات خبر ندارم ولی در هر صورت احساس مي‌كنم ايشان برای كانديدا شدن بايد يك ارزيابی جدی نسبت به شرايط جامعه داشته باشند.
معين در پاسخ سوالی در مورد راهكار مقابله با دوگانگی حاكميت گفت:

دوگانگی در حاكميت يك مسئله واقعی است و ريشه در ساختار قانون اساسی دارد. نمي‌شود واقعيت‌ها را ناديده گرفت. اما يكی از مهمترين استراتژي‌ها ايستادگی و پافشاری روی اختيارات و وظايف قانونی است. ما احتياج به استقامت داريم. با استقامت حضور در افكار عمومی و تحول در آن دوگانگی حاكميت هم بر پايه ساز و كارهای قانونی اصلاح خواهد شد.»‌‌

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی