ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

دستگیری  و ربودن 2 فرمانده

دیگر سپاه در ترکیه و عراق

دستگیری و ربودن فرماندهان بخش امنیتی سپاه پاسداران در کشورهای همسایه، گاه با سر و صدا و گاه بی سر و صدا ادامه دارد. بدنبال اخبار جسته گریخته ای که پیرامون همین دستگیری ها در ترکیه جریان داشت، سرانجام روز گذشته روزنامه "حریت" چاپ این کشور فاش ساخت که یک مقام امنیتی جمهوری اسلامی از داخل هتلی که در آن اقامت داشته ناپدید شده است!

نام و مشخصات این فرد علیرضا اصغری اعلام شده و سن او بالای 60 سال. روزنامه حریت وی را از مقامات با سابقه امنیتی جمهوری اسلامی اعلام کرده است. پیش از ناپدید شدن علیرضا اصغری و یا همزمان با ناپدید شدن وی در ترکیه، در عراق نیز اعلام شد که یک سردار دیگر سپاه پاسداران با درجه سرهنگی بنام "محسن شیرازی" دستگیر شده است. از او بعنوان یکی از فرماندهان سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران نام برده شده است. این درحالی است که حدس قریب به یقین زده می شود که مقام امنیتی ناپدید شده در ترکیه نیز توسط سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و با کمک مقامات امنیتی ترکیه ربوده شده باشد.

«سي.ان.ان» از قول فرماندهان نظامی آمريكا در عراق اعلام داشت که سرهنگ شیرازی از مسئولین تهیه و انتقال اسلحه و مهمات انفجاری از ایران به عراق و رساندن آن بدست نیروهای شبه نظامی بوده است.

شناسائی ها و دستگیری هائی که بی وقفه ادامه دارد، ادامه یورش به دفتر جمهوری اسلامی در شهر اربیل است که طی آن 5 تن از فرماندهان سپاه دستگیر شده و توسط امریکائی ها به نقطه نامعلومی منتقل شده اند. از همان زمان حدس زده می شد که با اطلاعاتی که از دستگیر شدگان بدست خواهد آمد، پیگردهای سیستماتیک عوامل جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در عراق آغاز خواهد شد. اکنون این پیگردها از مرزهای عراق عبور کرده و به ترکیه رسیده است و این درحالی است که به گزارش خبرگزاری های جهانی، نیروهای امریکائی مستقر در عراق، در ادامه عملیات نظامی خود اغلب وارد خاک ایران می شوند.