ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

اوضاع وخیم است

دستور فرموده اند:

آمارهای دلگرم کننده بدهید!

ابطحی- آخرين جلسه موسسه باران در سال 85 برگزار شد. در این جلسات صفدر حسيني وزیر سابق اقتصاد، گزارشي از تورم، وضع‌درآمدها و سرمايه‌گذاري‌ها در اين دو سال‌ و مقايسه آن با دوران اصلاحات ارائه كرد، خيلي تكان دهنده بود. كلي با آمارهاي رسمي متفاوت بود. من كه اقتصادي نيستم، از چند نفر از مديران بالا و وزراي اقتصادي پرسيدم پس اين حرف‌هايي كه در تلويزيون از سوي دولت گزارش رسمي مي‌دهند يعني چه؟ همه‌شان معتقد بودند گزارش‌هاي فعلي عدد سازي است و نه واقعيت! قبلاً هم با واسطه به چند نفر از مديران فعلي برخورد كرده بودم كه مي‌گفتند دستور داده‌اند مصاحبه‌هاي اميد‌بخش ‌كنيم و آمارهاي دلگرم‌كننده بدهيم!

محسن امين‌زاده هم سخنراني خيلي خوبي كرد. معاون وزیر خارجه سابق. خلاصه حرفش اين بود كه دولت فعلي در بهترين شرايط بعد از انقلاب سياست خارجي را تحويل گرفت و بعد از 18 ماه سياست خارجي ايران در بحراني‌ترين شرايط پس از انقلاب قرار گرفته است. دلايل و مستندات خوبي آورد. حسابي روي سخنراني‌اش كار كرده بود. كاش آن‌را منتشر كنند.

آقاي خاتمي بعد از اين‌ها قرار بود سخنراني كوتاهي كند كه سخنراني مفصلي شد.

مهندس حجتي وزير سابق كشاورزي كه كنار كلانتري وزير سابق‌تر كشاورزي نشسته بود، بلند گفت كه اين گزارش‌ها در آخر سالي كلي حال ما را گرفت. دل آدم براي  مملكت مي‌سوزد. آقاي خاتمي از آرمانهاي اعتقادي و اخلاقي‌اش ياد كرد و گفت من راه دموكراسي و اصلاحات را براي دفاع از اسلام و اعتلاي نام ايران  و  پیشرفت مردم ایران دنبال می کردم. این بار خیلی تند و سریع و مسلط آمار و ارقام اقتصادی دوران خودش را با دوران فعلی مقایسه می کرد.

همه حاضران که دلسوزان سرنوشت کشور بودند از شنیدن این آمار و ارقام ناراحت شدند.  هیچکس را خوشحال ندیدم که بگوید اینها که کشور را به این روز انداخته اند باعث می شوند نظر مردم نسبت به دوران ما بهتر شود!