ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

چند کلام هم از سلیمی نمین

با حمله امریکا

طرفداران غرب از بین می روند!

«عباس سلیمی نمین» سردبیر اسبق کیهان هوائی و رئیس کنونی مرکز مطالعات تاریخ معاصر نیز در این روزها که روزهای کشاکش بر سر قبول و یا رد قطعنامه شورای امنیت است، با سایت آفتاب مصاحبه کرده است.

سلیمی نمین دراین مصاحبه خیلی تلاش کرد تا اگر نعل را می کوبد، میخ  را هم بکوبد، اما در این دودوزه بازی یکجا حساب از دستش در رفت که خواندنی است.

او که می کوشید فاصله خود را از دولت و مخالفان آن به سود بیت رهبری حفظ کند، ابتدا گفت:
اگرچه آمریکا از سر استیصال به دنبال افزایش قدرت نظامی خود در منطقه است، اما حتی دشمن مستاصل را هم نباید دست کم شمرد. بنابراین ملت ما با درک و شعور بالای خود در برابر هرگونه تهدید خارجی یکپارچه و متحد عمل می‌کنند»

تا اینجا، با احتساب شرایط داخل کشور و محدودیت های آشکار برای این نوع اظهار نظرها، می توان با سلیمی نمین کنار آمد، اما ادامه آن بحث انگیز است. سلیمی نمین گفت:

«اختلاف سلایق در جوامع، مانند اختلافات بسیار زیادی که بین آقای احمدی نژاد با آقای هاشمی وجود دارد نشان از پویایی جامعه ما دارد، هر چند که این اختلافات هم در مواجهه با مسائل بین‌المللی کنار گذاشته می‌شوند.‌ تمام دولت‌ها اعم از دولت آقای هاشمی، دولت آقای خاتمی و دولت آقای احمدی‌نژاد ضعف‌هایی دارند که غیرقابل انکار است.

مصاحبه کننده یک گزارش تفسیری منتشره در مطبوعات امریکا را با سلیمی نمین درمیان می گذارد که بموجب آن اقدام نظامی علیه ایران  به ضرر اصلاح‌طلبان و به نفع حامیان احمدی‌نژاد تمام میشود.

سلیمی نمی می گوید: «همانظور که اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها در اوایل انقلاب علیه ایران به برکناری بنی‌صدر و دولت موقت انجامید که باعث ناراحتی آمریکا شد، حرکات خصمانه آینده آنها هم می‌تواند به تضعیف جناح طرفدار غربی‌ها در داخل کشور بینجامد

به این ترتیب و با تین تحلیل موشکافانه و تیرهوشیارانه، چه بهتر که امریکا به ایران حمله کند و جناح طرفدار خودش را از بین ببرد!