ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

مصاحبه نخست وزیر اسرائیل با اشپیگل- ترجمه افسانه نگاهی

تحریک جهان علیه ایران

مذاکرات شتابزده اسرائیل

با رهبران روسیه و آلمان

 

همزمان با بازگشت وزیر خارجه آلمان از سفر شتابزده اش به واشنگتن برای حضور در دیدار خصوصی بلر و بوش، نخست وزیر اسرائیل راهی آلمان است.

در آستانه این سفر، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان دیدگاه هائی را مطرح کرد که "اورشلیم پست" بخش هائی از آن را شب گذشته منتشر ساخت. نخست وزیر اسرائیل دراین مصاحبه بار دیگر از حمله نظامی به ایران سخت گفت و از جامعه بین المللی خواست که برخوردی قاطع با تهران داشته باشند.

نخست وزیر اسرائیل گفت که روزسه شنبه در آلمان با انجلامرکل صدراعظم این کشور دیدارکرده و سپس در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی شرکت خواهد کرد و نظراتش را در ارتباط با خطر ایران خواهد گفت.

نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به یکی از سئوالات اشپیگل گفت که اسرائیل حاضر است برای صلح با فلسطینیان کناره غربی رود اردن را ترک کند و آن را دراختیار دولت خودگردان فلسطین بگذارد.

نخست وزیر اسرائیل پیش از حرکت به طرف آلمان، به مسکو سفر کرده و با پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و مذاکره کرده بود که از جزئیات آن تنها اطلاعی که منتشر شده درخواست وی از پوتین برای رای به تحریم اقتصادی ایران در شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

اورشلیم پست، درکنار مصاحبه نخست وزیر اسرائیل با اشپیگل، مصاحبه از معاون اول  وزیر دفاع اسرائیل "موشه کاپلینسکی" منتشر کرده است. وی در این مصاحبه ایران را خطری نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای خاورمیانه و حتی اروپا مطرح کرده است.

او اضافه کرد که ایران موشک های انتی بالستیک از روسیه دریافت و سلاح هائی نیز از چین وارد کرده که در مجموع خود این خطر را بالقوه کرده است. معاون وزارت دفاع اسرائیل دراین مصاحبه تاکید کرد که علیرغم اختلاف نظری که درباره قدرت دستیابی ایران به سلاح اتمی وجود دارد، اسرائیل اطلاعاتی دراختیار دارد که بموجب آن ایران به زودی به این سلاح دسترسی پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر دفاع اسرائیل درباره طرح کمیسیون عراق که به کمیسیون" بیکر- همیلتون" مشهور شده نیز گفت: خروج امریکا از عراق تنها روی امنیت اسرائیل تاثیر منفی ندارد، بلکه امنیت تمام منطقه از آن متاثر خواهد شد.