ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

در نهایت امانت داری این گزارش را برای پیک ارسال می دارم

سیمای بی حیای ج. اسلامی

و جمعه انتخاباتی در تهران

 
 
 
 

ساعت 11شب جمعه انتخابات مجلس هشتم با تمام حرف ها و حدیث ها تمام شد. آنچه را از صبح و از رادیو و تلویزیون می شنوم با آنچه که دیدم واقعا مطابقت ندارد. البته من تهران را می گویم.

در دو نوبت صبح و عصر 12 حوزه انتخاباتی را بررسی کردم. در نوبت صبح، همانند نوبت عصر از همه بیشتر به حسینیه ارشاد رفتم و حوزه های دیگر را هر کدام یکبار رفتم . در حسنیه ارشاد که پایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی و محور تبلیغات آنست در نوبت صبح بسیار خلوت بود. می توان گفت که از انتخابات شورای شهر خلوت تر بود. شاهد بودم که حتی وقتی یکی از رسانه های خارجی در محل گزارش کرد که حوزه ها خلوت است، از طرف نیروی انتظامی که در محل بودند به او تذکر داده شد.

در 2 حوزه از این 12 حوزه تقریبا هیچ کس نبود که رای بدهد و در سایر حوزه ها تقریبا از 5 نفر دیده شد تا 20 نفر.

رای دهندگان 3 دسته بودند. دسته اول پس از اینکه وارد حوزه شدند وکلای مجلس خود را انتخاب می کردند و از روی دیوار اسم و کد کاندیدا را کپی برداری می کردند. دسته دوم کسانی بودند که به لیست اصلاح طلبان رای می دادند و دسته سوم به لیست ترکیبی از اصول گراها. می توان گفت دسته دوم از سایر دسته ها بیشتر بودند. این در حالی است که خیابان ها همانند دیگر روزهای هفته شلوغ بود و ترافیک خودش را داشت. این نشان می دهد که عده بسیاری از مردم آمده بودند بیرون ولی نه برای رفتن پای صندوق ها.  صبح تقریبا می توان گفت که انتخابات از طرف مردم بایکوت شده بود. اما در نوبت عصر که باز هم بیشتر از همه به حسینیه ارشاد و مسجد النبی در هفت حوض سر زدم و سایر حوزه ها را یک بار سر زدم، تمامی آنها از صبح شلوغ تر بود، ولی اگر از انتخابات شورای شهر خلوت تر نبود شلوغ ترهم نبود. برخی از تحریمی ها عصر به پای صندوق ها رفتند و به لیست اصلاح طلبان رای دادند. در برخی حوزه ها بین لیست فراگیر ( قالیباف و محسن رضایی و لاریجانی) و لیست متحد اصولگرایان(احمدی نژاد) درگیری های شدید لفظی پیش می آمد. همه اینها در حالی است که صدا و سیما از همان صبح تا خود شب حضور مردم را چنان نشان داد و گزارش کرد که انگار از 2 خرداد سال 76 بیشتر است . من در نهایت امانت داری این گزارش را برایتان نوشتم و ارسال کردم.