ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

با حضور وزیر رفاه

برپائی همایش تهدید و تحقیر

بازنشستگان و پیشکسوتان در تهران

 
 
 
 
 

 

برای بازنشستگان گرسنه و له شده در زیر بار گرانی و پرداختی های ناچیز بازنشستگی یک "همایش تکریم" در تهران برپا کردند. در این همایش "عبدالرضا مصری" وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت احمدی نژاد نیز شرکت کرد.

وزیر رفاه خطاب به حاضران در این همایش گفت: این دولت برای بازنشستگان "خانه‌هاي مهر" می سازد تا بازنشستگان اوقات بیکاری خود را در آنجا بگذرانند و در آنجا برای خودشان دسته‌بنديهای هنری و فلسفی تشکیل بدهند. درحالی که وزیر رفاه سرگرم این "دُر" فشانی ها بود، بازنشستگان گرسنه با پرخاش از او خواستند فکری برای "نان" کند، زیرا "خربزه" آب است! آنها گفتند که سال پیش هم نظیر همین همایش تشکیل شد و وعده هائی هم داده شد اما به هیچکدام عمل نشد. همین معترضان طی یادداشتی وعده های سال گذشته در باره پرداخت کمک هزینه سفر، كارت منزلت، اجراي لايحه نظام هماهنگ پرداخت و غيره را روی یک کاغذ نوشته و توسط یکی از عکاسان حاضر در صحنه به وزیر رساندند. وزیر رفاه که کاغذ را مقابل چشم همگان دریافت کرده بود و نمی توانست آن را در جیب گذاشته و نادیده بگیرد، زیرا جمعیت خواهان خواندن آن از پشت تریبون بود، این یادداشت را خواند. خواند و سپس درحالیکه نفسش از جای گرم برمی خاست و خبر از شکم گرسنه بازنشستگان نداشت، خطاب به آنها گفت:

«نمي‌خواهم در مورد مسائلي چون لايحه نظام هماهنگ پرداخت، مسكن،‌ سفر حج و غيره كه جزو كارهاي روزمره و وظايف ماست صحبت كنم. آنچه مي‌خواهم بگويم اين است كه ارزش معنوي و جايگاه پيشكسوتان هيچگاه در چارچوب مسائل رفاهي جاي نمي‌گيرد و دور از شان اين قشر است كه امروز چنين مسائلي را مطرح كند.»

پیشکسوتی جای خود، احترام بله، اما پول نه!

وزیر رفاه در بخش دیگری از سخنان خود عملا از بازنشستگان خواست تا بروند کار کنند. او گفت:

«علاقمنديم مراكز فني و حرفه‌اي به صورت رايگان در اختيار بازنشستگان قرار گيرد، تا آن‌ها به تناسب علاقه خود در آنجا فعاليت كنند.»