ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

مقایسه ای خواندنی میان

عقل و استدلال احمد جنتی و مردم

 
 
 
 
 

  

آيت الله احمد جنتي پنجشنبه گذشته در اختتاميه همايش مسئولان ستادهاي دهه فجر سخنرانی کرده و کارپایه فکری امثال احمدی نژاد را که سالها در محافل دربسته به آنها تلقین کرده، اینبار خود بیان کرد. او گفت:

اقاي احمدي نژاد از روي عقيده كار مي كند و خستگي ندارد ، چيزي را براي خودش واطرافيانش نمي خواهد كه اين نمونه اي از عملكرد مسئولان امروز است در حالي كه در رژيم سابق مسئولان وقت ثروت هاي كلاني را در داخل و خارج ،براي خود اندوخته بودند . خدماتي كه بعد از انقلاب در كشور انجام شده در صد سال گذشته نيز نشده بود .بايد در ميان جوانان كاري كرد كه از روي تبليغات و موج احساسات به صحنه نيايند بلكه از روي عقيده، ايمان و اعتقاد درصحنه حاضر شوند كه اين كار نياز به برنامه ريزي دقيق دارد.

بايد روحيه ايثار و مقاومت در حسين فهميده ها به رخ كشيده در بين جوانان تقويت شود كه نقش صدا و سيما در اين باره تعيين كننده است و حتي اگر شاعران متعهد، روحيه انقلابي و خدا جويي را در اشعار خود نمايان كنند موثر خواهد بود .

غربی ها نتوانسته اند از سنت هاي الهي را براي بقا، حفظ و دوام خود استفاده كنند و به محض اينكه توانستند در دنيا قدرت را بگسترانند، منافع خود را بر مردم دنيا ترجيح دادند و از امكانات كشورها براي ارتقاع و دوام خود استفاده كردند .
حتي دراين راه از جان ومال مردم هراسي نداشتند كه اين سنت باقي ماندني نيست چون اگر ماندني بود فرعون ها مي ماندند و قدرتشان ماندگار مي شد .

در تاريخ مي بينيم فرعون با تمام قدرتش رفت و موسي ماند و همانند اين قضيه نيز در سنت الهي اسلامي نيز وجود دارد و اين به معني اين است كه فرعونيان اين زمان نيز رفتني و موسائيان و ابراهيميان بت شكن زمان، ماندني هستند هرچند كه شايد نتوان زمان دقيق ان را تعيين كرد . انقلاب اسلامي ايران نظامي نبود كه صرفا قدرتي را بگيرد و يا درصدد به دست گرفتن قدرت باشد، بلكه مسئله دين، خدا جويي، اخلاق و روحانيت مطرح بود كه از قيام تاريخي صحراي كربلا برگرفته شده بود و هدف ان قيام در راه خدا و دين اسلام بود .

به همين دليل مورد لطف خدا قرار گرفت و برخلاف باورهاي جهاني پيروز شد كه اين حالت بايد ادامه پيدا كند و در ذهن جوانان حفظ شود كه براي خدا، اسلام، اخلاق، خدا و زنده شدن معنويت بايد كار كرد و دولت، مجلس، قوه قضاييه و رسانه ها و نبايد اين موضوع را فراموش كنند .

علت دوام نظام ما نيز همين بود. اگر اين روحيه نبود همانند ساير حكومت ها كه متلاشي شدند، اين حكومت نيز متلاشي مي شد. اما اين نظام با قوت خود سرپا مانده است و با اين اميد كار مي كنيم كه اين نظام از مرز هاي خود عبور كند همانطور كه امام راحل اين وعده را به ما داده است كه اين نظام در داخل مرزها محصور نمي ماند و اثار ان امروز در جهان ديده مي شود . قدرت هاي مستبد حاكم بر ملتها مهلتي دارند اما وقتي حقي امد اين باطل محكوم به زوال مي شود و مهلتش تمام مي شود .

 

 

نظرکاربران

 

اين مقايسه فقط و فقط وقتي اعتبار داره كه مسئولين اون زمان هم بتوانند از خود و كارهايشان دفاع كنند, غير اين صورت پول بيت المال خرج نشه بهتره, چون همه ميدونيم چگونه قضاوت ميشه.

شکوری

 

در تائید سخنان حضرت ایت اله العظمی جنتی یک مورد از خدمات این دولت راه اندازی موبایل است که در رژیم گذشته اصلا وجود نداشت و حتی تلفن های ثابت نیز بسیار اندک بود و همچنین بسیار کارهای اساسی در امر مدیریت در تمام ابعاد چه در اقتصاد و سیاست خارجی پیشرفت داشته و انگشت تعجب بردهان دشمنان انگاشته است و هم اینک رهبران کشورهای جهان برای برقراری رابطه در صف نوبت ایستاده اند تا شاید رییس جمهور محبوب و منتخب ملت ایران گوشه چشمی به آنان نشان دهند.

فضل اله

 

هيچ بقالي نميگويد كه ماستم ترش هست .

عبدی

لطفا پیشرفت  کشورهای دیگر مانند کره وامارت و غیره را هم با 30 سال قبلشان مقایسه کنید.

بهادر

 

- مشک آن است که خود ببوید ....

علی

 

1- منظور از فرعونیان این زمان کیا هستند که باید بروند!!؟

2- ایا حضرت موسی هم حق کشی میکرد و با بنز یا ب ام و ضد گلوله در صحرای سینا جولان میداد و خدارا بنده نبود؟

3- حضرت موسی با توسری مردم را هدایت میکرد؟

4- ایا با تهدید و ارعاب و بگیروببند در جوانان میشود اسلام را به دلشان نشاند یا با رحمت و بخشش و هدایت ؟

5- شما که در این کشور ایران هزار جور اسلام دارید! منظورتان کدام اسلام است؟ اصلا اسلام چیست؟ رسما تعریفش بکنید ما که بعد از سی سال که زیر سایه ابرقدرتی مثل شما نشسته ایم و هی گوش تیز میکنیم نفهمیدیم اسلام شما چیست ؟

محمدحسین سلطانعلی

 

خیلی عجیب است که شخصی در جایگاه ریاست شورای نگهبان اینگونه در مورد ریاست جمهوری اظهار نظر کند...اما عجیب تر از آن اینکه آقای جنتی ظلم و فساد را تنها در موی سر و تن عریان و...می بیند و جوری که به سبب 25 درصد تورم به این مردم می شود را ظلم نمی بیند، قطع گاز در این سرمای استخوان سوز را ظلم نمی بیند.
و از آن عجیب تر آنکه رژیم را با ایده آل نمی سنجد بلکه با رژیمی می سنجند که خود مردم آنرا برکنار نمودند که کاری بی فایده است، زیرا رژیم گذشته اگر مورد قبول بود توسط مردم برکنار نمی شد...

یک نفر انسان

 

تعدادپالایشگاها -وپتروشیمیها -دانشگا های دولتی -وغیر دولتی- میزان بیکاری- ارزش پول ملی -تعامل با دنیای خارج-جذبه های دینی ودین باوری- توریسم-فساد مالی در سطوح میانی- امید به زندگی-تعداد تلفات جنگ وحوادث واعدام و....-فرار مغزها- دبدگاه بین المللی-......اختلافات درونی-فساد اداری-فاکتورهای است که باید مقایسه شود

محمد

 

چطور است كه ابتدا پيشرفت ايران را با كشورهاي همسايه, مثل امارات و تركيه و  قطر و غيره مقايسه كنيم و بعد كارهاي انجام شده توسط دو حكومت را. با داشتن جوانترين جمعيت دنيا, و قيمت بالاي نفت و پيشرفت جهاني تكنولوژي, و اينهمه منابع طبيعي , چنانچه مقايسه اي هم انجام گيرد, احتمالا نتايج ان علني نخواهد شد. چگونه ميتوان از پيشرفت سخن گفت وقتي هنوز در  بسياري مناطق به اندازه كافي مدرسه و بيمارستان نداريم. و يا داروهاي حياتي ناياب باشند. وقتي اينهمه كارخانه ورشكسته در كشور داريم. چگونه ممكن است نسبت به گذشته عملكرد بهتري داشته باشيم, وقتي 10 ميليون نفر از جمعيتمان زير خط فقر رفته باشند. چگونه ممكن است نسبت به گذشته عملكرد بهتري داشته باشيم, وقتي بجاي اوردن سرمايه هاي خارجي به كشور, 300 ميليارد دلار از سرمايه هاي ايراني در كشوري مثل دوبي انباشته شده باشد؟

يك ايراني ديگر