ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

محمد خاتمی:

با ظهور اسلام طرفدار

خشونت و تخریب روبرو شده ایم

 
 
 
 
 

خاتمي با جمعي از مسوولان سابق سازمان ملي جوانان جمهوری اسلامی دیدار کرد. او در این دیدار با اشاره به سیاست های باصطلاح مذهبی و فرهنگی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد گفت:

 

براساس پژوهش‌هاي انجام شده، در دوران اصلاحات فساد و ولنگاري در جامعه کمتر شد و علي‌رغم آن‌که شايد تظاهر به اسلامگرايي در ميان جوانان خيلي پر رنگ نبود، اما اصل ايمان، سلامت نفساني و دوري از فساد اخلاقي و ولنگاري کاملا قابل ملاحظه است. پرسش جدي اين است که آيا امروز علي‌رغم شعارها، فساد در جامعه بيشتر شده است يا کمتر؟ همچنين اگر خداي نکرده جوانان از نظام رويگردان شوند از مسائل مهمي است که اگر به آن توجه نشود، کشور با مشکلات زيادي روبرو مي‌شود. در وراي ظواهر اگر معيارهاي ارزشي و اخلاقي کمرنگ شود و نااميدي و بدبيني در ميان جوانان بروز پيدا کند، بايد نگراني جدي داشت؛ اگر ببينيم که رغبت زيادي به انجام فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي وجود ندارد، بايد به فکر چاره اساسي بيفتيم. با کمال تاسف شاهد ظهور جريان‌هاي بسيار تندرو هستيم که در جهت باصطلاح اسلامي آن جز خشونت و تخريب چيز ديگري را نمي شناسند و در جهت ديگر اين گروهها و جريان‌ها فقط به براندازي فکر مي‌کنند.

علاوه بر مسائل سياسي، جوانان در معرض مشکلات اجتماعي نيز قرار گرفته‌اند. جوانان اشتغال، اميد به زندگي، امنيت يراي زندگي آرام و... مي‌خواهند و ايجاد اشتغال و امنيت نيازمند برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري‌هاي اساسي است؛ به خصوص با در آمد بالايي که از فروش نفت داريم انتظار چنين اقدامي بيشتر و فرصت بسيار مناسبي پديد آمده است؛ اگر اين فرصت از دست برود ما خسارات غيرقابل جبران مواجه مي‌شويم.