ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

پاسداشت آزادی زندانیان سیاسی

و دانشجویی، در دانشگاه زاهدان

 
 
 
 
 

روز دوشنبه 21 آبان 86، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با دعوت از اساتید و فعالین سیاسی، اجتماعی شهر زاهدان مراسمی را با عنوان پاسداشت آزادی زندانیان سیاسی و دانشجویی در دفتر انجمن اسلامی اقتصاد برگزار کرد. این مراسم با ارائه‌ي گزارشی از بازداشت دانشجویان در سال جاری آغاز شد. پس از قرائت بیانیه‌ی دفتر تحکیم وحدت در محکومیت بازداشت اعضای شورای مرکزی این تشکل، تعدادی از اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه به اظهار نظر در این زمینه پرداختند.

دکتر فرامرز بریمانی استاد گروه جغرافیای دانشگاه سیستان و بلوچستان در آغاز این جلسه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی زندانیان سیاسی از بازداشت دانشجویان به عنوان یک استاد دانشگاه اظهار تعجب کرد.

 در ادامه‌ی جلسه دبیر کل حزب مشارکت استان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز تاسف از برخوردهای اخیر با دانشجویان و با اعلام همدری با مجموعه‌ي دانشجویان گفت: ما هرچه‌قدر که بتوانیم همفکران خود را که آزادی‌خواهان جامعه هستند به یکدیگر نزدیک کنیم قدرت بیشتری را به دست خواهیم آورد و در این راه باید هم تلاش کنیم و هم هزینه بپردازیم. انرژی جنبش دانشجویی با فشار، سرکوب و بازداشت گرفته نخواهد شد.

مهندس سبحانی استاد گروه فیزیک دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در آغاز سخنانش حضور خود در این جلسه را نوعی ابراز همدردی با دانشجویان و خانواده‌های آنان دانست و گفت: این بازداشت‌ها هزینه‌ای است که افراد شجاع، قدرتمند و توانمند در راه پیشرفت و رشد جامعه‌ي ایران می‌پردازند. اما تلاش ها باید به گونه ای باشد که هزینه‌ي اضافی و بی‌مورد نپردازیم.

در ادامه‌ی این مراسم که با حضور فعالین سیاسی، احزاب و اساتید دانشگاه و اعضای انجمن اسلامی برگزار شد، تعدادی از دانشجویان به ارائه نظرات خود پرداختند.