ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه مهم فرمانده جدید سپاه

ضربه به امریکا درعراق

حق مسلم ایران است!

اشتباه بزرگ امریکا استقرار در تیررس سلاح های دوربرد ایران بود

 و حالا با چنین نقطه ضعفی نمی تواند به ایران حمله کند.

 
 
 
 

مصاحبه سرلشگرپاسدار محمد علی جعفری فرمانده جدید سپاه پاسداران در مصاحبه با تلویزیون العالم که سیمای عربی جمهوری اسلامی است گفت:

کشورهاي منطقه که با دشمنان ايران همکاري مي کنند بايد بدانند که اگر جنگي اتفاق بيفتد و خاک خود را در اختيار دشمن قرار دهند و از آنجا عليه ما اقدام نظامي صورت گيرد، ما در برابر آن پاسخ مي دهيم و اين امري طبيعي است.

مقابله به مثل براي از بين بردن دشمني که از خاک و يا فضاي کشوري عليه ما اقدام مي کند حق طبيعي ماست و ما مي توانيم عليه دشمن که در آن کشور مستقر است اقداماتي را صورت دهيم و در اين ميان خساراتي نيز به آن کشور وارد کنيم.

اين حق مسلم ايران است که وقتي دشمن در خاک يک کشور دوست و همسايه ما(عراق) مستقر مي شود و از آن نقطه عليه ما اقدام مي کند ما هم عليه نقطه ای که دشمن در آنجا مستقر است، اقدام کنيم.
ما قصد تعرض به کشورهاي همسايه نداريم، مقابله به مثل ما فقط براي از بين بردن دشمني است که از خاک آن کشور عليه ما اقدام مي کند. ما از شرايط خودمان، از شرايط عراق و افغانستان تحليلي داريم و طي جنگ هايي که در يکي دو دهه اخير در منطقه روي داد به نقاط ضعف خود پي برديم ولي تجربه جنگ 33روزه حزب الله مقابل اسرائيلي ها نشان داد که تجهيزات مي تواند با تکنيک ها و روش هاي خاص عملياتي خنثي شود. يکي از نقاط ضعف امريکايي ها در منطقه همين است که آنها آمدند در اطراف ايران مستقر شدند و اين استقرار آنها اجتناب ناپذير است نسبت به اهداف شومي که دنبال مي کنند. آنها نمي توانند اين استقرار را نداشته باشند يا فاصله شان را از مرزهاي کشور ما کم کنند. آنها قادر نيستند خودشان را از تيررس سلاح هاي دوربرد ما دور کنند و بعد به اقدام نظامي عليه ايران دست بزنند، لذا بزرگ ترين آسيب پذيري دشمن در رابطه با تهديدات آن همين است، ما با توانمندي هاي خود مي توانيم مقابله به مثل کنيم و ضرباتي سنگين تر از آنچه دشمن به ما مي زند به آن وارد کنيم. بنابراين، اين آسيب پذيري براي دشمن آسيب پذيري واقعي و جدي است که اگر روي آن و به عاقبت آن فکر کنند من معتقدم که به صلاح شان است که از تهديد دست بردارند.