ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بیانیه ضد جنگ

دولت خودگردان کردستان عراق

 
 
 
 

بیانیه دفتر رئیس حکومت خودگردان کردستان عراق، در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه که به ارتش این کشور اجازه ورود به خاک عراق را میدهد:

 

تهدیدات اخیر ترکیه به بهانه تعقیب اعضای پ کا کا و مواضع تند آنکارا در این خصوص مایه شگفتی است. دولت کردستان مسئول جنگ میان ترکیه و پ ک ک نیست و خشونت و خونریزی را به هیچ وجه تایید نمی کند و از سوی دیگر اجازه نمی دهیم ما را درگیر این جنگ کنند.

با برهم زدن امنیت ترکیه و سایر کشورهای همسایه عراق از داخل خاک کردستان مخالفیم و در این رابطه بهترین راه حل برای پایان مشکلات را گفتگو و مذاکره می دانیم.

ما وضعیت کنونی ترکیه و فشارهای وارده بر آن کشور را درک می کنیم اما در عین حال انتظار داریم دولت ترکیه، علی رغم رای پارلمان ترکیه برای ورود ارتش آن کشور به داخل خاک کردستان، منافع خود و منطقه را درنظر بگیرد. بدون شک مسئولیت عواقب ناگوار عبور احتمالی از مرزها متوجه آنهاست.

در صورتیکه دو طرف خواهان راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به مشکلات باشند ما برای هرگونه همکاری در این زمینه آماده ایم و در صورتیکه بر جنگ اصرار داشته باشند، اجازه نمی دهیم ما را به آن جنگ بکشانند.

مشکلات موجود راه حل نظامی ندارد. در عین حال در صورتیکه تحت هر بهانه ای خاک اقلیم کردستان مورد تعرض قرار گیرد آمادگی کامل داریم از تجربه دمکراتیک و کرامت ملت  دفاع کنیم.

از آمریکا، اتحادیه اروپا، نیروهای ائتلاف و سازمان ملل متحد می خواهیم  تلاشهای جدی خود را برای جلوگیری از گسترش خشونت و بازگشت به گفتگو و راه حل مسالمت آمیز به کار ببندند.