ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

جنگ سوم جهانی

یا جنگ سوم بوش در منطقه؟

اسماعیل سلامی- خبرگزاری پرس تی وی( خبرگزاری صدا و سیما)

 
 
 
 
 

در کنفرانس خبری روز چهارشنبه، بوش شمشیر زهرآگین حمله به ایران را از غلاف درآورد و هشدار داد که مردم جهان باید نتایج رنج آور جنگ جهانی سوم را در صورت مجهز شدن ایران به سلاح های اتمی تحمل کنند.

وی گفت "اگر ایران سلاح اتمی داشته باشد  تهدید خطرناکی برای صلح جهانی خواهد بود. من به مردم میگویم که اگر مایلید که از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنید به نظر میرسد باید علاقمند باشید که از دسترسی ایران به امکانات مورد نیاز برای ساخت تسلیحات اتمی جلوگیری کنید"

دیدگاه افراطی بوش در مورد تهدیدات آینده به وسیله برنامه های اتمی ایران  هر فردی را به اتهام عدم شناخت و غیر مسوول بودن مورد سرزنش قرار میدهد.

منظور بوش از امکانات هرگونه دانشی است که به ایران در راه دستیابی به سلاح اتمی کمک می کند. حال آنکه ممکن است ایران این دانش را قبلا به دست آورده باشد و چه تضمینی وجود دارد که ایران از این دانش برای ساختن بمب اتمی استفاده نکند.

به نظر میرسد که برای بوش و نئوکان ها به رهبری معاون رییس جمهور دیوار ترس حمله به ایران فرو ریخته است و آنها هیچ واهمه ای از دست زدن به یک حمله  فاجعه بار ندارند.

نماینده اوهایو در کنگره و کاندید ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات دنیس کاسینیچ معتقد است با برملا شدن رویای جنگ جهانی سوم در مورد برنامه اتمی ایران عملا سوار کار گاوچران کاخ سفید به سرعت به سوی جنگی که ادعای تلاش برای جلوگیری از آن را دارد حرکت کرده است.

بوش پیش از این حادثه یازدهم سپتامبر و جنگ با تروریسم را نیز آغاز جنگ جهانی سوم نامیده بود. بوش تاکنون دو جنگ را در عراق و افغانستان آغاز کرده و این جنگ سوم اوست و نه جنگ جهانی سوم.