ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  رگبار دروغ
بر سر مردم
سيامک زند
 
 
 
 

 

اين روزها، مسئولان حکومت با کمک صدا و سيما برای توجيه بحران های موجود، ترجيح داده اند مردم را زير بمباران دروغ ها، آمارهای غلط و مغلطه ها ببرند. به نحوی که ديگر کسی فرصت فکر کردن و پاسخ دادن نداشته باشد. مثلا امروز صدا و سيما آماری را راجع به بنزين می داد. در اين آمار گفته شد که مصرف بنزين در مالزی 5/1(عدد کسری) درهند 4/1و در چين 2/1 مصرف بنزين در ايران است . طبق اين آمار مصرف بنزين در چين با آن جمعيت و وسعت نصف مصرف بنزين در ايران  است . اين در حالی است که طبق گفته تحليلگر بانک سرمايه گذاری فرانسه"ناتيکسيس "مصرف بنزين در چين در هر ماه 9 درصد افزايش دارد. حالا صدا و سيما توضيح نمی دهد که اين آمار مربوط به کدام ماه از سال است؟ در آن ماه کشور چين چند روز تعطيلی داشته است؟ چقدر پيکان مدل 57 در چين هنوز کار می کند؟ روزانه چند ليتر بنزين و آب بصورت قاطی به مردم می دهند؟ و بسياری از مسائل ديگر. اين موارد در مورد ساير کشورهايی که صدا و سيما از آنها نام برده است صدق می کند . البته اگر آمار درست باشد.

دربرنامه گفتگوی ويژه مهمانش وزير ارشاد بود. آقای صفار هرندی برای توجيه مجوز ندادن ها به خوانندگان موسيقی چنين می گويند:

در ايران به علت وجود مراجع تقليد مختلف و مقلدان متفاوت ما بايد از نظر فقيه و مرجع تقليدی که حکومت می کند پيروی کنيم . البته هم امام و هم رهبری مصاديق را در موسيقی روشن کرده اند .مثلا امام در ان زمان وقتی از تلويزيون يا راديو يک آهنگی پخش می شد که جزو آنهايی بود که نبايد پخش شود به حاج احمد اقا می فرمودند که به سازمان تماس بگيريد و به آقای فلانی بگوئيد که اين از آن مصاديق است که نبايد پخش شود.......ما آهنگ هايی را که مطربی است يا به گونه ايست که انسان را از حالت طبيعی خارج می کند مجوز نمی دهيم و اينها محکوم به رد شدن هستند . شما هم (مجری) حتما شنيده ايد که يک جوانی قرص خورده بوده است و آهنگهای آنچنانی هم گوش می داده است و از حالت خودش خارج می شود و در سرعت بالا در ماشين را باز می کند و خودش را به بيرون پرتاب می کند.

اينجا بايد گفت که اقای وزير يا معنی قرص را نمی فهمند يا از موسيقی چيزی نمی دانند و يا هر دوی اينها. اين ماجرايی را که جناب وزير تعريف کرده اند را همه شنيده اند ولی عمل اين جوان ربطی به موسيقی نداشته است و همه اش مربوط به قرص  معروف به اکس بوده است که يکی از دلايل رفتن برخی به طرف اين قرص ها اينست که دهانشان بوی الکل نگيرد و شلاق نخورند. پس ربطی بين موسيقی و پرتاب کردن خود به بيرون در اين وسط نيست. بايد اين را هم گفت که تقريبا تمام موسيقی هايی که شما مجوز ميدهيد نه تنها حسی به آدم نمی دهند بلکه جوانها را از موسيقی ايرانی دور کرده است چون ديگر محتوايی ندارند. اينها نمونه هايی از خروار بود . در ضمن دولت برای اينکه مردم در تعطيلات نيمه شعبان خوش باشند 5 شنبه را تعطيل اعلام کرد. چگونه خوش باشند؟