جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 
 

صحنه سازی امنیتی

جشنواره "جای پا" را

 در دانشگاه تهران بهم زدند

سخنران و از جمله بانیان این جشنواره که قرار بود در آن به سئوالات جوانان

 بر مبنای اندیشه های آیت الله بهشتی و دکتر شریعتی پاسخ بگویند پسر آیت الله بهشتی بود!

 
 
 
 
 

در یک صحنه سازی سینمائی، که فیلم های کابوئی امریکا را تداعی می کرد، یکی از لباس شخصی های نیروی انتظامی با حمایت حزب پادگانی جشنواره فكري تابستانه "جاي پا" را در دانشگاه تهران بهم زدند. این سمینار برای پاسخ به سوالات جوانان تشکیل شده بود و سخنران اصلی آن پسر آیت الله بهشتی بود! برپا کنندگان جشنواره گفته بودند می خواهند به سئوالات جوانان از زوايه فكري بزرگاني چون بهشتي، شريعتي و ... پاسخ بدهند، اما تیراندازی با کلاشنیکف در سالن جشنواره نشان داد که دولت پادگانی خودش می خواهد به سئوالات جوانان پاسخ بدهد!

جشنواره قرار بود از 29 مرداد تا پنجم شهريور ادامه داشته و روز ششم شهریور مراسم پایانی برگزار شود، اما ماجرا آفرینی مسلحانه فردی که مسلحانه وارد سالن جشنواره شده بود روز نخست جشنواره را بهم ریخت. باید دید روزهای بعد این جشنواره ادامه می یابد و یا تحت تاثیر ماجرائی که بعنوان "گروگانگیری" در دانشگاه تهران گزارش شده بکلی تعطیل خواهد شد.

برای شرکت دراین جشنواره از طریق انتشار فرم شركت در جشنواره در اينترنت و روزنامه‌ها  نام نویسی شده بود و در روز اول 560 نفر در سالن حضور داشتند. جشنواره در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برپا شده بود که ناگهان سرو کله فردی که کلاشنیکف دراختیار داشت و مدعی بود سی دی دستگیری اراذل و اوباش را می خواهد نشان بدهد پرید به داخل سالن و رفت روی سن. از این مرحله به بعد، بمدت دو ساعت جشنواره در گروگان این فرد مسلح بود. او خودش را «محمود - ر» عضو اخراجي نيروي انتظامي معرفي كرد! او مسئولین جشنواره را تهدید کرده و از آنها خواست سی دی های فیلم دستیگری اراذل و اوباش را پخش کند. مسئولین جشنواره زیر بار نرفت و او نیز با کلاشنیکفی که همراه داشت، مطابق سناریوئی که برایش نوشته بودند شروع به تیراندازی هوائی کرد تا جشنواره را بهم بزند، که چنین نیز شد و عده زیادی از بیم مرگ از سالن گریختند.

پس از این صحنه سازی ها، پلیس و از جمله فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ "سردار رادان" به محل رسیده و وارد ماجرا شدند. آنها هم بدون درگیری مامور سابق خودشان را مثلا دستگیر کرده و بردند. بعد هم خبرگزاری های داخلی مطابق نسخه ای که برایشان پیچیده بودند فرد حادثه ساز را روانی معرفی کردند. همان شیوه ای که در باره قتل دکتر سامی از آن استفاده کردند و احمدی نژاد خود در این شیوه کار با تجربه است. یعنی گفتند که قاتل دکتر سامی دچار بیماری روانی بوده و بعد هم رفته خوزستان و خودش را حلق آویز کرده است! آن فرد باصطلاح روانی و حلق آویز شده، باحتمال بسیار اکنون باید یکی از افراد موثر در کابینه احمدی نژاد باشد!

بموجب گزارش خبرگزاری های داخلی رئيس پليس پايتخت و ماموران همراه وی بدون سلاح وارد سالن شده و با باصطلاح گروگانگیر مذاکره کرده و پس از اندک مدتی با هم به تفاهم رسیده و او را با خود بردند.

 این در حالی است که همین نیروی انتظامی برای دستگیر کردن چند معتاد و چاقو کش بعنوان اراذل و اوباش پلیس نقابدار و کاراته باز را همراه با انواع دستبند و باطوم الکتریکی و... وارد محلات شد و در ماجرای گروگانگیری مسلحانه و برای دستگیری فردی مجهز به کلاشنیکف که حتی تیراندازی هم کرده بود، بدون سلاح وارد شده و با هم گفتگو کردند و با هم رفتند!

به گزارش خبرگزاری های داخلی پلیس مدعی شده فرد گروگانگیر که بدون هیچ مقاومتی دستگیر شده گروهبان یکم اخراجی پلیس لرستان بوده است. (البته بجای سلاح سازمانی و ساخت داخل نیروی انتظامی کلاشنیکف هم در اختیارش گذاشته که ضبط و ربطش به ارگان های نظامی حکومت بر نگردد!)

برای این که سناریو زیاد دولتی و حکومتی نشود، گروگانگیر به جمعیت داخل سالن گفته بوده می خواهد فیلم شکنجه یکی از دوستانش را نشان بدهد!