جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سفر کوتاه احمدی نژاد به سوریه

و دیدار نیمساعته با بشار اسد

وقت دفاع  فلسطینی ها

از کیان اسلام و دین محمد است

جمهوری اسلامی از بازپس گیری بلندی های جولان حمایت می کند. اسرائیل می خواهد

 مسئله فلسطین را زودتر حل کند تا برود دنبال بقیه توطئه ها(علیه ایران) در منطقه!

 
 
 
 

احمدي نژاد پنج شنبه برای سفری یک روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد و نیمساعت با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد که از جزئیات آن گزارشی منتشر نشده است. این احتمال که سفر کوتاه و دیدار نیمساعته و خصوصی احمدی نژاد با بشار اسد در ارتباط با زمزمه ها و پیام و پاسخ های مقامات اسرائیل با دولت سوریه جهت مذاکرات مستقیم و همچنین تماس های جدید بوش با برخی رهبران عرب منطقه و زمزمه عقب نشینی اسرائیل به مرزهای قبل از جنگ 1967 بوده باشد بسیار است.

بیانیه ای بعنوان نتایج این سفر در تهران و از سوی خبرگزاری های داخلی انتشار یافته که حاوی هیچ نکته خبری نیست؛ مگر این جمله «جمهوري اسلامي ايران حق ملت سوريه در باز پس گيري سرزمين‌هاي خود در جولان اشغالي تا خط ژوئن 1967 ميلادي را مورد تاييد قرار داد. » که خود تائید کننده همان برداشتی از این سفر شتابزده است که در بالا اشاره شد.

 

احمدی نژاد در این سفر با "رمضان عبدالله" دبير کل جنبش جهاد اسلامي فلسطين – از جمله سازمان های نوظهور فلسطینی که جمهوری اسلامی در دوران اخیر در شکل بخشی به آن نقش اول را داشته و گفته می شود قرار است کنگره آن بزودی در دمشق برپا شود- دیدار کرد. در این دیدار احمدی نژاد حمایت از مقاومت مردم فلسطين(بخوانید گروه های اسلامی مورد نظر و حمایت) را وظيفه جمهوري اسلامي دانست و بر وحدت گروه هاي فلسطيني(قطعا منظور همان گروه هائی که در بالا به آن اشاره شد، که حداقل در حاضر حاضر جنبش فتح از طرف جمهوری اسلامی طرد شده است) و صبر و تحمل در مقابل فشارها براي دستيابي به پيروزي تاکيد کرد.

احمدي نژاد در همین دیدار گفت: شرايط کنوني فلسطين بسيار حساس است و وقت آن رسيده که با توکل به خداوند و هوشمندانه از کيان اسلام و دين محمدي محافظت شود .

رژيم غاصب صهيونيستي، هيبت و فلسفه وجودي خود را از دست داده و به همين دليل تلاش مي کند هيبت از دست رفته خود را بازيابد و شکست هاي خود را جبران کند .  صهيونيست ها براي رسيدن به اهداف خود زمان زيادي ندارند و با عجله مي خواهند مسئله فلسطين را از نظر خودشان حل و فصل کنند و آنگاه با فراغ بال به سراغ ديگر توطئه ها در منطقه بروند .

(اشاره احمدی نژاد به زمزمه های تشکیل دولت مستقل فلسطین و عقب نشینی اسرائیل به مرزهای 1967 است و احتمال متمرکز شدن اسرائیل و امریکا روی ایران)

احمدی نژاد در همین سفر کوتاه با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" نیز دیدار کرد و در این دیدار نیز گفت: مديريت شرايط امروز، نيازمند هوشياري بالاي گروه‌هاي مقاومت است. نياز كنوني فلسطين، وحدت( درچارچوب ذکر شده در بالا) و مقاومت است.

رهبران گروه هاي فلسطيني از جمله احمد جبرئيل دبير كل جبهه‌ خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي كل- و نايف حواتمه دبيركل جبهه‌ دمكراتيك براي آزادي فلسطين نيز در ديدار احمدی نژاد با سران و رهبران گروه های فلسطینی حضور داشتند که هر دو، برخلاف تاکید احمدی نژاد روی وحدت اسلامی روی تشكيل جبهه‌ اي وسیع و متحد براي مقاومت در برابر اسرائیل تاكيد كردند.