جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

6 هدف فیلم اعترافات

آموزش راه های سرنگونی

در برنامه اعترافات رنگی

 
 
 
 

تهیه کنندگان برنامه اعترافات بخش هایی از یک برنامه مستند در مورد انقلاب های مخملی در برخی کشورهای آسیای مرکزی را به تناوب در بین سخنان شرکت کنندگان در برنامه پخش کردند و سعی داشتند نوعی همنوایی بین روند وقوع انقلاب های مخملی در این  کشورها  و اعترافات را نشان دهند. برخلاف بقیه اعتراف گیری های سالها گذشته که در آنها، فرد اعترافات بسیار بی سر و تهی را از حفظ کرده و جلو دوربین می خواند، اینبار به نظر می رسید به دلیل سرشناس بودن و یا تابعیت  آمریکایی اعتراف شدگان، بازجوها نتوانسته بودند آنها  را مجبور به اعترافاتی از قبیل  اقدام علیه امنیت ملی یا مطالبی از این دست کنند، بلکه ظاهرا طبق توافقی که بین دو طرف صورت گرفته بود هر سه شرکت کننده تاریخچه فعالیت های خود را که تقریبا هیچ نکته منفی در آن نبود را شرح دادند. در خلال این شرح فعالیت ها و بحث های کلی در مورد نحوه سیاست پردازی در آمریکا و ارتباط سیاست سازان آمریکا با نخبگان دیگر کشورها و نحوه سازماندهی فعالیت های گروههای به اصطلاح مرتبط با آمریکا در بقیه کشورها، فیلم هائی را جا سازی کرده بودند تا نظر تهیه کنندگان تامین شود. آنچه که ظاهرا سازندگان برنامه در پی دستیابی به آن بودند با توجه به فقدان یک سناریوی منسجم و تماشاگر پسند مطلقا تاثیری  منفی را  روی بیننده نمی گذاشت. شاید بیشتر مردم کنجکاو شده بودند که چگونه می توان مثل دیگر کشورها حکومت را ساقط کرد.

مثل روز روشن بود که هدف برنامه نتایج زیر بود:

1- در کلیه انقلاب های مخملی دانشجویان موتور انقلاب بوده اند و همگی گروه های اپوزیسیون در  کشورهای مخالف آمریکا از سوی آمریکا پشتیبانی مالی، اطلاعاتی، سیاسی می شوند.

2- کلیه کسانی  که برای ادامه تحصیل و یا شرکت در کنفرانس ها و سمینارها به غرب و خصوصا آمریکا دعوت می شوند به شبکه گسترده ای از افراد سیاستمدار و سیاست ساز آمریکا وصل می شوند و علاوه بر اطلاعاتی که از سخنرانی ها و پژوهشهای آنها کسب می گردد، به مرور آنها را رسما عضو این شبکه بین المللی کرده و به آنها سفارش کارهایی در ارتباط  با براندازی حکومت ها را می دهند. از علی افشاری و محسن سازگارا هم به عنوان کسانی که از چنین امکانات تحصیلی استفاده کرده اند به کرات نام برده شد.

3- مطبوعات یکی از مهم ترین پایگاه های آمریکا برای ضزبه به حکومت هاست و کلیه امکانات مورد نیاز روزنامه های مخالف مستقیم و غیر مستقیم از سوی آمریکا تامین می شود.

4- شبکه اینترنت یکی از مهترین ابزاری است که برای ارتباط و سازماندهی و خط دهی به گروههای مخالف مورد استفاده قرار می گیرد.

5- کلیه کسانی که در راه پیشرفت دموکراسی در دنیا فعالیت می کنند به نوعی در راستای منافع آمریکا و خیانت به کشورهای مخالف آمریکا گام برمی دارند.

6- اعتراض به آزاد نبودن انتخابات در کشورهای مخالف آمریکاعملا جاده صاف کردن برای  ورود آمریکا به این کشورها و سرنگونی  حکومت هاست.

 

همین 6 مورد خود گویای هدف از تهیه فیلم رنگی براندازی نرم بود. یعنی توجیه سرکوب دانشجویان، بستن مطبوعات، فیلترینگ اینترنتی، امریکائی معرفی کردن کسانی که طرفدار انتخابات آزاد و کوتاه شدن دست شورای نگهبان اند و زمینه چینی توجیه یورش ها و سرکوب های آینده به بهانه مقابله با انقلابی رنگی و براندازی نرم.