جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تمرکز فشار روی جهانبگلو

علی افشاری

چماقی بر سر جنبش دانشجوئی

جواد جوان

 
 
 
 
 

اعترافات جهانبگلو و هاله اسفندياري و تاجبخش پخش شد. برنامه کاملا پوچ بود، حتی اعتراف بدرد بخوري هم نبود. حتي يک جمله که حاکي از وقوع جرم باشد در صحبت هاشون نديدم. تمام شبکه های سیمای جمهوری اسلامی مشغول مانور روی این برنامه هستند، چنان که گوئی یک کودتای 28 مردادی کشف شده است. در یکی از محافل شنیدم که چون جهانبگلو تابعیت امریکائی نداشته، بیشتر روی او فشار آورده و حرف های خودشان را از دهان او مطرح کردند. این وسط "علی افشاری" را هم که رفته امریکا و در تلویزیون فارسی زبان امریکا ظاهر می شود کرده اند چماق برای کوبیدن توی سر جنبش دانشجوئی کشور.  علاوه بر قشرهای روشنفکر که مسخره می کنند، مردم هم اصلا توجهی به این ماجراها ندارند و بدنبال بدبختی های خودشان هستند. از روزي که سهميه بندي بنزين شروع شده سطح نارضايتي مردم ساعت به ساعت افزايش پيدا ميکند. بسياري از افرادي که تا حالا اصلا کاري به سياست نداشتند حالا مي بينم که صبح تا شب به حکومت فحش مي دهند.

ميزان اس ام اس ها و شعر و جوک چند برابر شده است. بخش قابل توجهی از طبقه متوسط و پائين چامعه که از مسافر کشي به عنوان شغل اول يا دومشان استفاده مي کردند بيکار شده اند.

فکر ميکنم اين يک فرصت استثنايي براي اصلاح طلبان است که بتوانند براي اولين بار برنامه هاي سياسي و اقتصادی شان با زبانی مردمی اعلام کنند. کاري که در اين سالها انجام نشد.