ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

شهردار در سوئیس

سفر ناگهانی سردار قالیباف

به پایتخت کشور رابط با امریکا

 
 
 
 

درآستانه پایان ماجرای ملوان های انگلیسی خبرگزاری های داخلی گزارش دادند که سردار قالیباف شهردار تهران عازم سوئیس، حافظ و رابط بین ایران و امریکا شده است. شهردار زوریخ از قالیباف استقبال کرده و میزبان وی شده است، اما از روز روشن تر است که اگر شهردار تهران قصد کسب تجربه برای اداره شهرداری تهران را داشت، شاید یگانه شهر جهان که نمی تواند مدلی برای تهران باشد، زوریخ است. سوئیس مرکز بزرگ بانکی جهان است و باحتمال بسیار این سفر در ارتباط است با دو مسئله:

1- برخی پیام ها برای امریکا و از طریق رابط رسمی مناسبات غیر مستقیم جمهوری اسلامی و امریکا،

2- تلاش برای سروسامان دادن به حساب های بانکی سرداران و شرکت های وابسته به سپاه پاسداران که با صدور قطعنامه جدید شورای امنیت یا بلوکه شده و یا در خطر بلوکه شدن قرار دارند. نام و مشخصات این سرداران و شرکت های اقماری فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی در یک لیست پیوست قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل مشخص شده اند که پیک نت آن را ترجمه و منتشر ساخت. این لیست پیوست در اولین شماره سال جدید پیک نت(14 فروردین) منتشر شد و همچنان در صفحه نخست این روزنت می توانید آن را بخوانید.

بدین ترتیب، تمام امور اتمی و غیر اتمی جمهوری اسلامی در بیت رهبری متمرکز است و پیک های ویژه رهبر، مانند سردار قالیباف که در لیست ممنوع السفرهای شورای امنیت نیست برای ماموریت های مختلف به اینسو و آنسو اعزام می شوند، یا مانند احمدی نژاد میان شهرهای ایران در حال سفر و سخنرانی و شرح نظرات رهبرند و یا مانند لاریجانی جهت مذاکراتی که از ظرفیت وزیر خارجه خارج است و اطلاع دولت از آنها نیز لازم نیست به میدان فرستاده می شوند. تکلیف امام جمعه ها نیز همینگونه روشن شده است و در این میان غیر از دو سه تن در مجلس- مانند علاء الدین بروجردی- بقیه اعضای مجلس نامحرم تر از آنند که بدانند در مملکت چه می گذرد و مثلا چرا شهردار تهران یکباره و در اوج بحران ملوان های انگلیسی سر از "زوریخ" در آورده است!