ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

برنامه نصب سپرموشکی لغو می شود

اگر روسیه همکاری نظامی با ایران را قطع کند

پیشنهاد اوباما به روسیه

برای معامله بر سر ایران

یک دیپلمات ارشد در کابینه "اوباما" مسئولیت تماس رسمی امریکا با ایران و مذاکرات دو طرفه را برعهده خواهد گرفت. اوباما به روسیه اطلاع داده که مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با ایران، در گرو محدوده زمانی برای رسیدن به نتیجه است و این نتیجه قطع آن دسته از برنامه های اتمی ایران است که سمت گیری نظامی دارد.

 
 
 
 
 

فاکس نیوز در شماره روز گذشته خود از طرحی خبر داد که اوباما رئیس جمهور جدید امریکا، در آستانه تحویل گرفتن کاخ سفید از بوش، به روسیه پیشنهاد کرده است. بموجب این طرح امریکا در نصب سپر موشکی در اروپا تجدید نظر می کند و در برابر آن روسیه از همکاری نظامی با جمهوری اسلامی منصرف شود. هنوز مقامات رسمی دو کشور درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند. فاکس نیوز در ادامه همین خبر نوشت که "اوباما" در طرحی که به روسیه پیشنهاد کرده، به مذاکره اتمی با جمهوری اسلامی نیز اشاره کرده و اطلاع داده که سیاست او مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با رهبران ایران است اما برای این مذاکرات یک محدوده زمانی در نظر گرفته شد و در پایان این محدوده زمانی باید نتیجه مذاکرات خاتمه آن بخش از فعالیت های اتمی ایران باشد که سمت گیری نظامی دارد.

پیش از انتشار این خبر، واشنگتن تایمز نیز در روز جمعه گزارش داد "باراک اوباما" سرگرم ایجاد سمتی در دولت خود است که مسئولیت تماس با مقامات ایران را بر عهده خواهد گرفت. به نوشته واشنگتن پست؛ یک مقام رسمی گفته است اعضای تیم اوباما در نشست های اخیرشان با "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه دولت آینده امریکا در باره هماهنگ کننده ارشد تماس با ایران گفتگو و رایزنی کرده است.