ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

از انقلاب رنگی نترسید

جنتی، انتخابات را رنگی میکند

محمدجوادروح

 
 
 
 

سخنان احمدجنتی در جلسه استانداران که برای همآهنگ شدن با خواست شورای نگهبان به تهران فراخوانده شده بودند، همانگونه که انتظار می رفت با واکنش های سیاسی روبرو شد. احمدی جنتی در سخنان خود که عنوان نخست شماره چهار شنبه گذشته پیک نت شد، آب پاکی را روی دست همه آنها که دل به انتخابات آینده ریاست جمهوری بسته اند ریخت و ادامه ریاست جمهوری احمدی نژاد را برای 4 سال دیگر تضمین و تائید کرد. این سخنان و نقد آن را از اینجا می توانید مرور کنید.

از جمع نویسندگان داخل کشور که نسبت به سخنان احمد جنتی واکنش نشان دادند، بخشی از نوشته محمدجواد روح که در وبلاگ وی و روزنامه های داخل کشور بازتاب یافت را در ادامه می خوانید:

«...سخنان دبیر شورای نگهبان و خشنودی او از یكدست شدن دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، گرچه در وهله اول نشانه‌ای منفی از وضعیت انتخابات آینده ریاست‌جمهوری و زمینه‌ساز نگرانی مخالفان سیاسی دولت كنونی است، اما در واقعیت خویش، بر نگرانی‌ای جدی‌تر دامن می‌زند و پیام‌های منفی‌تر را برای دلسوزان كشور در بر دارد. این پیام منفی‌تر و خطر جدی‌تر، دریافت نكردن واقعیت از سوی نیروهای قدرتمند و گرداننده پروژه یكدست‌سازی حاكمیت است. آنها یا هنوز تبعات این پروژه بر وضعیت كنونی كشور را درنیافته‌اند یا بدتر و نگران‌كننده‌تر اینكه نمی‌خواهند بر واقعیت‌ها چشم بگشایند و محصول كار خویش را ببینند. اگر چنین باشد- كه مجموعه روندها و گفته‌ها و دیده‌ها آن را تایید می‌كند‌- فارغ از مجادلات سیاسی و سرنوشت انتخابات آتی، باید بر خویش و مهمتر از آن ملك و میهن، به خاطر حاكم بودن چنین دیدگاه‌ها و روندهایی افسوس خورد و تنها امید داشت كه رگه‌های باقیمانده از عقلانیت در میان بخشی از حاكمان بتوانند دستی از آستین برون آورند و كاری بكنند وگرنه با چهره‌هایی چون دبیر شورای نگهبان، حرفی نمی‌توان زد، جز اینكه «واقعا از چه خشنودید؟!»