ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

حجت الاسلام دعائی در نشست سراسری بسیج در مشهد:

می ترسم، حرمت بسیج، شبیه

سرنوشت قداست روحانیون شود

 
 
 
 
 

ششمین نشست سراسری بسیج و رسانه روز در مشهد آغاز به كار كرد. در این نشست حرف های تبلیغاتی و بی پشتوانه زیاد زده شد. از جمله از سوی مرتضی نبوی مدیرمسئول روزنامه رسالت و یا مدیر خبرگزاری خودی "فارس" که مرکز ثقل سخنان آنها جنگ نرم افزاری و تبلیغاتی با غرب و دشمنان موهوم داخلی بود. خلاصه محور این سخنان که از مرتضی نبوی تا فرماندهان و سرداران بسیج و سپاه در این نشست روی آن متمرکز شدند، همان است که از قول مدیرعامل خبرگزاری فارس می خوانید.

اما در این جمع و این همایش حجت الاسلام محمود دعائی سرپرست بی سر و صدای روزنامه اطلاعات نیز سخنانی گفت که به مراتب از سخنان شعاری بقیه با اهمیت تر بود. حجت الاسلام دعائی که برعکس سرپرست کیهان "حسین شریعتمداری" هر بعد از ظهر در روزنامه اش پاچه یکی را نمی گیرد، بسیار هوشمندانه و واقع بینانه خطاب به حاضران گفت:

من نگرانم سرنوشت برخی روحانیون پس از انقلاب برای بسیجیان هم رقم بخورد. نگران قداست، حرمت و ارزش بسیج هستم. در ابتدای انقلاب هم روحانیون خیلی قرب و ارج داشتند و این به دلیل نگاه مردم به قداست امام خمینی(ره) بود ولی برخی ها از آن به درستی استفاده نكردند و نتوانستند این قداست را حفظ کنند و از آن سوءاستفاده کردند و در نتیجه از چشم مردم و جامعه افتادیم. الان جامعه مثل اویل انقلاب به ما نگاه نمی‌کند. این را صادقانه خود اذعان کنیم. البته در این میان افراد گمنامی هستند که به دور از تظاهر، مقام‌خواهی و جاه‌طلبی منشا کمالات هستند. بسیج هم منشا خدمات ارجمندی بوده؛ زیرا در این نظام یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های دشمن – جنگ- را خنثی کرده است. و حالا دشمن سعی دارد تا بسیج را هم به همان سرنوشتی که روحانیون به آن دچار شده‌اند وارد کند.

اگر در مجامعی که بسیج در آن سازمان یافته، نتواند قداست و حرمت واقعی خود را نگه دارد، یا دچار سوءاستفاده برای اهداف دنیوی شود، زیر مجموعه آن، به چشم حقارت‌آمیز در نهان و هراس‌انگیز در آشکارا به بسیج نگاه می‌کند. در صورتی كه بسیج باید خسارت‌ها و ناكامی‌ها را جبران و عاطفه ایجاد کند تا این قداست محفوظ بماند. اگر این موضوع برعکس شود و به دنبال گرفتن نقاط ضعف یكدیگر و تحکیم قدرت و سیطره ظاهری خود باشد، بتدریج جو نارضایتی ایجاد خواهد شد.

فرمانده نیروی بسیج در جمع خبرنگاران از تشكیل پنج سازمان مستقل در هفته‌ بسیج خبر داد.

او گفت پنج بسیج جدید، یعنی 1- بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها،2- بسیج عشایر،3- بسیج حقوقدانان و وكلا، 4- بسیج اصناف و 5- بسیج كارگری در هفته‌ بسیج كار خود را بطور مستقل آغاز خواهند كرد.   

مدیرعامل خبرگزاری فارس هم در این جمع گفت: رسانه‌های ما عمدتا آمادگی كامل روحی، معنوی و عملیاتی را برای مقابله ندارند. این كار بسیج است كه آن روحیه بسیجی، انقلابی و روحیه‌ای كه خبرنگاران خود را در میدان رزم و جنگ ببینند، را به رسانه‌های كشور منتقل كنند.

" امروز عرصه‌، عرصه‌ جنگ است" جنس و نوع جنگ با گذشته تفاوت دارد و این‌كه چقدر حال و هوای بسیجی داشته باشیم، مورد توجه است، امروز رسانه‌هایی كه در عرصه‌ جنگ نرم و هوشمند تلاش می‌كنند، نه از نظر اعتقاداتی، بلكه از نظر اجرایی و عملیاتی بسیجی‌وار عمل می‌كنند.

در كشور ما بسیاری از رسانه‌های غربی دفتر دارند، ولی متاسفانه ما نمی‌توانیم در كشورهای دیگر به طور رسمی دفتر داشته باشیم و این ضعف ماست.