ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

هشدار خاتمی:

دنباله بهانه اند، تا مملکت

را در حالت فوق العاده نشان دهند!

می کوشند حالا كه منافقین از بین رفته‌اند، منافقین جدید خلق كنند و مخالف سلیقه خود را هر چند از نیروهای نزدیك به امام بوده، به همكاری با بیگانه متهم كنند و جامعه را در حالت فوق‌العاده قرار دهند. نباید اجازه داد "استثناء" دوران ترور دهه 60 که باعث بسته شدن فضای سیاسی کشور شد به "قاعده" تبدیل شود.

 
 
 
 
 

محمد خاتمی كه در این روزها نگرانی از ترور او رو به رشد است، در مراسم شرکت کرد که بمناسبت سالگرد ترور آیت‌الله اشرفی اصفهانی برپا شده بود. این نخستین حضور او در یک مراسم داخلی، پس از اجلاس گفتگوی ادیان با حضور شماری از رهبران سابق کشورها بود.

خاتمی دراین مراسم، بی آن که مستقیما نام سازمان مجاهدین خلق را ببرد گفت:

برخی از گروه‌هایی كه با امیال ضد امپریالیستی و ضد استعماری و انگیزه‌ خدمت به خلق تشكیل شدند، در ادامه به روش‌های خشونت‌آمیز مغایر با اهداف اولیه خود روی آورده‌اند. روش‌های غلط این گروه‌ها باعث شد تا آنها رفته رفته پایگاه خود را در بین مردم از دست بدهند و آنها كه زمانی با هدف دفاع از منافع ملت شكل گرفته بودند در مقابل ملت قرار گیرند و دشمنان از این گروه‌های ضد مردم استفاده كنند. آنها مدعی برعهده گرفتن انقلاب بودند و چون پایگاهی نداشتند زود منزوی شدند، اما باز هم به خود نیامدند و بر لجاجتشان افزودند و بیگانه از آنها علیه ملت و انقلاب و در جهت خواست خود سوء استفاده كرد.

در سال‌های اولیه‌ انقلاب فضای بازی كه انقلاب زمینه آن را ایجاد كرده بود و امام قول آن را داد و در متن قانون اساسی به عنوان خواست تاریخی مردم ثبت شد، اما براثر همین روش ها تا حدی فضای بیان عقیده و برگزاری تجمعات بسته شد. وقتی موجودیت نظامی به خطر می‌افتد هر حاكمی ترجیح می‌دهد با انضباط و دقت بیشتری رفتار كند كه ما این قضیه را حتی در آمریكای بعد از حادثه‌ 11 سپتامبر و همچنین كشورهای اروپایی بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم مشاهده كردیم كه البته تا حدی طبیعی بود. در ایران آن دوران نیز برای حفظ موجودیت نظام و فضای جنگ و ترورهایی كه انجام می‌شد یك نوع بستگی - فضای سیاسی- بوجود آمد كه طبیعی و قابل فهم بود. اما آنچه امروز مایه نگرانی است این است كه استثناءها تبدیل به قاعده شود، كه جدا باید نگران بود.

در جامعه ما برخی كسانی هستند كه دارای جمود در اندیشه اند، خودبرتربینی در احساس و خشونت در رفتار هستند. این جریان سعی می‌كند امروز استثناءها را به صورت قاعده درآورد و نظام و دستگاه‌های وابسته به نظام را وادار كند تا به آن وضعیت ادامه دهند.  به همین دلیل می کوشند حالا كه منافقین از بین رفته‌اند منافقین جدید خلق كنند و مخالف سلیقه خود را هر چند از نیروهای نزدیك به امام بوده، به همكاری با دست خبیث بیگانه متهم كند و جامعه را در حالت فوق‌العاده قرار دهد.  باید قانون و مقرراتی كه در متن قانون اساسی وجود دارد و مورد تایید مردم است مورد عمل قرار گیرد و استثناءها جای خود را به قواعد بدهد.