ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سیاست واحد انتخاباتی

جمهوریخواهان در امریکا

و احمدی نژاد در ایران

ستاد تبلیغات انتخاباتی "جان مک کین" کاندیداری جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری امریکا طرح خانه نشینی رای دهندگان را در یکی از ابتکاری ترین شیوه ها به اجرا گذاشته است. بموجب این طرح، بی وقفه به جامعه امریکا اعلام می شود "بارک اوباما" بموجب همه نظرسنجی ها از جان مک کین بسیار پیشی گرفته است و انتخاب او قطعی است. این طرح در ایران نیز به تقلید از جمهوریخواهان امریکا از هم اکنون به اجرا گذاشته شده و در جامعه ایران تبلیغ می شود "احمدی نژاد با حمایت سپاه و رهبر یک دوره دیگر نیز رئیس جمهور است و شرکت یا عدم شرکت در انتخابات یکسان است!"

 
 
 
 
 

ستاد تبلیغات انتخاباتی "جان مک کین" کاندیداری جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری امریکا طرح خانه نشینی رای دهندگان را در یکی از ابتکاری ترین شیوه ها به اجرا گذاشته است. بموجب این طرح، بی وقفه به جامعه امریکا اعلام می شود "بارک اوباما" بموجب همه نظرسنجی ها از جان مک کین بسیار پیشی گرفته است و انتخاب او قطعی است.

این تبلیغات بتدریج میتواند بسیاری از رای دهندگان طرفدار اوباما را با یقین به این که او با حضور و یا بی حضور آنها در انتخابات پیروز خواهد شد، خانه نشین کرده  و در روز رای گیری به پای صندوق ها نروند.

آخرین شگرد این طرح شرط بندی موسسه "پدی پاور"، بزرگترین بنگاه شرط‌‏بندی ایرلند است كه مقرش در«دوبلین» است. این موسسه به بهانه ایجاد هیجان اعلام كرد یك میلیون یورو روی پیروزی اوباما شرط‌‏بندی كرده است.

از نظر میلیون ها رای دهنده امریکائی، این شرطبندی می تواند حجتی باشد بر پیروزی قطعی اوباما و بی تفاوت کردن بخش مهمی از این جمعیت.

شاید با آگاهی از همین توطئه باشد که اوباما در یکی از آخرین سخنرانی هایش به هواداران خود هشدار داد که فریب این تبلیغات را نخورده و پیروزی را قطعی تصور نکنند. این سخنرانی را خبرگزاری رویتر مخابره کرده و افزوده است: اوباما گفت: "تاریخ نشان داده نباید بیش از اندازه به نتایج نظرسنجی‌‏ها اعتماد كرد."

هشدار اوباما و افتادن پرده از روی طرح جدید جمهوریخواهان برای پیروزی در انتخابات امریکا، پرده ای را نیز در ایران کنار می زند. پشت این پرده همان طرحی پنهان است که اکنون در امریکا در حال پیاده شدن است. یعنی از هم اکنون با وسعت زیاد در جامعه ایران تبلیغ می شود که احمدی نژاد با حمایت سپاه و رهبر یک دوره دیگر نیز رئیس جمهور است و شرکت یا عدم شرکت در انتخابات یکسان است!

این تبلیغات رو به گسترش است و علاوه بر سخنان رهبر، اظهارات فرماندهان سپاه و نماینده رهبر در سپاه پاسداران که بصورت منظم و شبکه ای پوشش خبری داده می شود، شبکه "پیامک" ها نیز به خدمت گرفته شده است. باید منتظر بود تا خط دهندگان به برخی شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور نیز برای همین برنامه کار خود را بزودی آغاز کنند.