ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

رایان کروکر و پترایس

به فرمانده سپاه وعده داده اند

سیمون هیرش - برنارد هگن

 
 
 
 
 

آقای "م . بطحایی" ترجمه مقاله ای را ارسال داشته است که خلاصه ای برگرفته از مهمترین نکته خبری آن- اشاره به وعده رایان کروکر و پترایس به فرمانده سپاه پاسداران- را در ادامه می خوانید. متاسفانه ایشان ننوشته است منبع انتشار مقاله کدام نشریه و یا سایت است. دراین مقاله آمده است:

«امروزه از طرفی در امریکا فضای سیاسی به شدت تحت تاثیر انتخابات قرار گرفته است که ایا دمکرات ها برنده میدان خواهند بود و یا جمهوری خواهان همچنان بر عرصه سیاسی امریکا باقی خواهند ماند و دولت جدید چگونه با مسایل داخلی و خارجی روبرو خواهند شد و از طرف دیگر در خاورمیانه انتخابات ایران مطرح است که کدام یک از جریان ها و طیف های سیاسی بر کرسی ریاست جمهوری این کشور حساس تکیه خواهد زد .

اما در خاورمیانه مسایل حساس دیگری هم مانند نفت ، تروریسم ، روابط کشورها بین سوریه و لبنان و عراق و اسراییل ، اقتصاد و.. هم مطرح است که نقش حضور امریکا را با حساسیت زیادی روبرو کرده است  و در ایران هم ریاست جمهوری فعلی با بیان سخنانی عجیب و غریب و غیر قابل قبول در فضای سیاسی جهان ، ایران را در صدر خبرهای جهان قرار داد و هر چند که از او به عنوان چهره ای غیر قابل قبول و بازیگر نقش سیاست پشت پرده جناح حاکم در نظام ایران یاد می شود.

 اما روابط پشت پرده جناح حاکم در ایران و جمهوری خواه ها ضامن عدم تغییر رژیم است ؟ همان چیزی که رایان کروکر و پترایس به رییس سپاه پاسداران ایران وعده داده اند؟