ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

"سارا پیلین"

همه چیز دارد، جز "عقل"

و این، ایده آلی امریکائی است

افسانه نگاهی

 
 
 
 

"سارا پیلین"، معاون "مک کین" در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، همان است که مردم امریکا می پسندند: جسور در حمله به دیگران و به همان اندازه کم دانش!

با هر مصاحبه خبری که می کند و یا هر بار که در کنار مک کین در یک جمع انتخابات حاضر می شود، بر شمار رای دهندگان امریکائی به مک کین می افزاید و شانس جمهوریخواهان را در انتخابات پیش رو بیشتر می کند. تا اینجا 14 میلیون رای زنانی را جمع کرده که می گفتند رای هیلاری کلینتون است و همین موفقیت باعث پیشی گرفتن مک کین از اوباما کاندیدای دمکرات ها شده است.

موقعیتی که اوباما با انتخاب نکردن هیلاری کلینتون به معاونت خود، عملا برای مک کین باقی گذاشت تا او از آن استفاده کند.

کافی است یکی از مصاحبه های تلویزیونی خانم "پیلین" را ببنید تا نسبت به آن چه ارزیابی من است  متقاعد شوید. او برگ برنده ای بود که جمهوریخواهان رو کردند. برگ برنده ای که علاوه بر جسارت در حمله و حتی هتاکی به دیگران، در 44 سالگی نیز هنوز از زیبائی بهره ای دارد، اگر چه ته مانده آن باشد! او زمانی در مسابقات ملکه زیبائی امریکا "میس امریکا" شده بود.

از اولین مصاحبه مطبوعاتی اش پس از قرار گرفتن در کنار مک کین، تا اکنون که پیاپی سخنرانی می کند، سریعا رشد سیاسی کرده است و حرف های جنجالی اما دقیق می زند. و یادتان باشد که سخنران برجسته ای نیز هست. همان چیزی که مک کین نیست و اوباما هست. این هنر او نیز در انتخابش بعنوان معاون رئیس جمهور بی تاثیر نبود، زیرا جمهوریخواهان ناطق و سخنران نداشتند.

هم او به گونه ای رفتار می کند که امریکائی ها روی وی حساب های دراز مدت باز کنند و هم جمهوریخواهان تبلیغاتشان را بر این محور تنظیم کرده و مستقیم و غیر مستقیم در مطبوعات درجه اول و دوم مطرح می کنند: رئیس جمهور جمهوریخواه بدلیل سن و سالی که دارد ممکن است وسط راه و قبل از پایان دوره چهار ساله اول از نفس بیفتد و آن که جای وی را خواهد گرفت، برای نخستین بار یک زن امریکائی است: سارا پیلین!

امریکا روی شاخ تبلیغات و تلویزیون می گردد و فعلا خانم پیلین ستاره ایست که روی این شاخ بازی می کند!

شاید در باره ایران کمی گز نکرده پاره کرد، اما جسارتش در بیان نظرش در باره فعالیت های اتمی ایران نیز جلب توجه مطبوعات را کرد. او با صراحت گفت: ایرانِ مجهز به سلاح اتمی بسیار خطرناک خواهد بود و امریکا تا لحظه اطمینان کامل از دست نیافتن ایران به این سلاح نباید آرام بنشیند!

ایران مجهز به سلاح اتمی برای هر کس که روی زمین زندگی می کند خطرناک است!

ما دوست اسرائیل هستیم و نباید در حمایت از اقداماتی که این کشور برای دفاع از خود انجام میدهد  تردید به خود راه بدهیم.

این بیان صریح را اقدامی صریح تر تائید می کند. این که او پس از رسیدن به مقام معاونت مک کین، پسر 19 ساله خود را که وارد خدمت سربازی شده، برای پیوستن به ارتش امریکا درعراق بدرقه کرد و برای اولین مصاحبه مطبوعاتی نیز در یک پایگاه نظامی در برابر خبرنگاران قرار گرفت. آیا او معاون رئیس جمهوری بی باک تر و جنگجوتر از دیگ چنی در کابینه بوش خواهد شد؟

 
 

BITARAF:COM

 بی طرف، کام - اخبار مهم ایران و جهان

>>> وبمسترها<<<

اخبار "بیطرف" در سایت شما