ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بدرقه احمدی نژاد برای سفر به نیویورک

دندان موشکی سپاه

فردا، به نمایش گذاشته میشود

 
 
 
 

درآستانه و درجریان دو رویداد، بار دیگر مصاحبه های نظامی و مانورهای جنگی در ایران از سر گرفته شد. آنچه در جریان است بررسی آخرین گزارش سازمان انرژی اتمی در اجلاس 1+5 است که بزودی به اجلاس وزرای خارجه این شش کشور با همین هدف تبدیل خواهد شد. آنچه در آستانه است، سفر احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت دراجلاس مجمع عمومی این سازمان است. هر دو رویدادی که به فعالیت های اتمی در جمهوری اسلامی وصل است و به همین دلیل نیز مصاحبه های نظامی و مانورهای جنگی از سر گرفته شده است.

فرمانده کل و سابق سپاه، سرلشکر رحیم صفوی در مصاحبه بلند با خبرگزاری جمهوری اسلامی بار دیگر بر سپردن شدن امنیت خلیج فارس به سپاه پاسداران تاکید کرد و درادامه آن اعلام داشت: «سپاه قدرت حفاظت از تنگه هرمز را دارد.»

روی دیگر این سخن آنست که سپاه قدرت جلوگیری از بستن شدن تنگه هرمز به روی نفتکش های ایران را دارد. و باز به تعبیری دقیق تر، سپاه اگر جلوی نفتکش های ایران در تنگه هرمز گرفته شود، می تواند این تنگه را نا امن کرده و رفت و آمد همه نفتکش ها را مختل کند.

رحیم صفوی در بخش دیگری از همین مصاحبه گفت که 200 هزار نیروی نظامی امریکا در منطقه در تیررس سپاه پاسداران قرار دارند، که معنای این سخن نیز علاوه بر حمله به ناوگان های امریکا در منطقه، کشانده شدن جنگ به عراق و افغانستان و شیخ نشین های خلیج فارس در صورت حمله امریکا و یا اسرائیل به ایران است. کشورهائی که امریکا در آنها نیروی نظامی دارد.

مصاحبه رحیم صفوی همزمان شد با اعلام برنامه مانور یا رژه ای که قرار است 31 شهریور انجام شود. در این مانور و یا رژه قرار است موشک‌های شهاب یک، دو و سه و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین با حضور 500 خبرنگار داخلی و خارجی و وابستگان نظامی 45 کشور به نمایش گذاشته شود.

رژه قرار است از  7 صبح 31 شهریور از ضلع شمالی آرامگاه آیت الله خمینی آغاز شود و همزمان با آن در سراسر کشور نیز این رژه آغاز خواهد شد