ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بیم از انتخاباتی که نه به "دار"است و نه به "بار"

فعال شدن زنان امنیتی

و شنودهای خبرگزاری فارس

 
 
 
 
 

خبرگزاری فارس که بی نیاز از معرفی است، یک گروه "صوت و تصویر" درست کرده است. یعنی ماموریت های امنیتی و شنودی را بنام این گروه منتشر می کند!

در اولین و یا مهم ترین خبری که از این طریق بدست آورده و با آب و تاب منتشر کرده مربوط به انصراف محمدخاتمی برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری است. در اوضاعی که تا هفته دیگرش معلوم نیست چه تناسبی از نیروها در جامعه شکل بگیرد و سمت گیری حوادث داخلی و خارجی چه شود، تمام کوشش این خبرگزاری و صد البته آنها که پشت صحنه آن قرار دارند اینست که بفهمند خاتمی می آید یا نمی آید و اگر خبری در باره نیآمدن بدست آوردند با جنجال منتشر کنند تا بلکه واقعا نیآید!

در آخرین نمونه این تلاش امنیتی- خبری، یک خانمی را با ضبط صوت امنیتی (این خانم خبرنگار نبوده و طبیعی است که ضبط صوت بدست جلوی خاتمی نرفته) در حاشيه سومين دوره جايزه "اخلاق و نيايش در آيينه هنر و پژوهش" مامور کرده و فرستاده اند جلو تا با اصرار از خاتمی بپرسد شما برای ریاست جمهوری کاندیدا می شوید یا نه؟

خاتمی هم یا با آگاهی از این بازی امنیتی و یا برای شوخی و یا هر دلیل دیگری به این خانم که حتی به نوشته خبرگزاری فارس اصرار داشته از خاتمی جواب بگیرد، گفته:

«گفته اند نگو. من مي‌خواهم بگويم نمي آيم. دوستان مي گويند فعلا اعلام نكن والا تا الان گفته بودم.»

این سخن بلافاصله از ضبط صوت پیاده شد و بعنوان خبر از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد. روابط عمومی بنیادی که خاتمی تاسیس کرده، در تکذیب این خبر اعلام داشته که هنوز خاتمی تصمیمی برای آمدن و یا نیآمدن نگرفته و خبری که منتشر شده اعتبار ندارد. یا تکذیب می شود.

این توضیح و تکذیب موجب شد تا خبرگزاری فارس دست خودش را رو کرده و مستند امنیتی خود را که همان ضبط صدا باشد رو کند.

البته همین نمی آیم و می آیم، در کارزار تبلیغات انتخاباتی، خودش یک تبلیغ است، اما ذوق زدگی خبرگزاری فارس چنان بوده که فراموش کرده با انتشار همین خبر و سپس تکذیب آن و بار دیگر تائید آن، عملا دیگ انتخابات به نفع خاتمی داغ تر می شود. شاید خود خاتمی هم با همین انگیزه و آگاهی از بازی خبرگزاری فاس یا روزنامه کیهان و یا دیگر نهادهای امنیتی آن جمله را به آن خانم گفته باشد، والا حرفی را که در بالا ترین سطوح حکومتی نگفته در حاشیه یک مراسم به یک خانم ناآشنا چطور می توانست بگوید؟