ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سردار رضائی را سرکلاس

 زبان فارسی بنشانید!

ص. ق. از تهران

 
 
 
 
 

لطفا متن زیر را كه پس از مشاهده سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام و از بیانات دكتر سردار سرلشكر محسن رضائی به صورت كامل و بدون كوچكترین تغییری كپی نموده ام ،  در قسمتی از صفحات خودتان، به اطلاع خواننده گان  برسانید تا مقداری بخندند و تا حدودی گریه كنند:

این متن توسط محسن رضائی دبیر مجمع و به عنوان مقدمه یك كنفرانس تخصصی در زمینه سند چشم انداز، نوشته شده است.  آنچنان از لحاظ ادبی در سطح نازلی میباشد كه تعجب همگان را بر میانگیزد. بنده برای خلاصه نمودن مطلب، قسمتهای اضافی را حذف نموده ام. منبع اصلی این مطلب در سایت مجمع و در بخش كنفرانس ها  موجود میباشد.

این متن عینا از سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام كپی شده است. اینكه این متن مربوط به چی و كی است مهم نیست. مهم آشنائی با سطح سواد داوطلب ریاست جمهوری و دبیر مجمع تشخیص مصلحت این نظام است. سرلشکر از لباس سپاه بیرون آمده ای که در رقابت با سرداران لباس بر تن سپاه شتاب در چاپلوسی از رهبر و تبلیغ فرد پرستی به جای مانده از دوران شاهنشاهی گوی سبقت را ربوده است . اندكی دقت در نگارش این متن كه توسط جناب دكتر سردار سرلشكر محسن رضائی دبیر این مجمع نوشته شده است، نشان میدهد كه چه بی سوادانی در راس امور این مملكت چنبره زده اند.  در این مقدمه نه فعل با فاعل هماهنگ است و نه سر و ته جمله معلوم است و نه مخاطب آن مشخص است. با توجه به اینكه ایشان داوطلب ریاست جمهوری هستند، به عنوان ارفاق، از ضعف بزرگ متن در عدم رعایت علامت گذاری آن، چشم پوشی میكنم. جالب اینجاست كه این داوطلب ریاست جمهوری، هنوز نمی داند كه نام استانهای  آذربایجان شرقی (تبریز ) نیست و نام استان خراسان رضوی نیز (مشهد ) نیست و این شهر ها مراكز این استانها هستند.

 

سردار رضائی :

از سال 1378 در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای هم جهت سازی؟ سیاست های کلی ضرورت ترسیم و تبیین یک افق روشن در آینده ایران مشخص شد. و لذا تا مدت ها مطالعات و مباحث تحت عنوان «افق آینده ایران اسلامی» ادامه یافت. در سال 1380 مفهوم چشم انداز بجای افق آینده مورد تاکید قرار گرفت و در مطالعات خود متوجه شدیم که بحث چشم انداز یک مقوله پیشرفته علوم مدیریتی و  ذیقیمتی را بدست آورده اند آن تجارب را نیز مورد مطالعه قرار دادیم . در همین سال نتایج مطالعات را با مقام معظم رهبری طرح کردیم ایشان ضرورت این مساله را بسیار مهم تشخیص دادند و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرد که سند ملی چشم انداز ایران را تهیه نمایند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون خاصی را تحت همین عنوان تصویب کردند که کلیه مطالعات و تحقیقات دبیرخانه همراه با مطالعات و تحقیقات سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت را بررسی و متن اولیه سند چشم انداز را تهیه کردیم و به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادیم .
نتایج کمیسیون چشم انداز در سال 1381 در مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث گذاشته شد و در سال 1382 پس از اصلاحاتی که مقام معظم رهبری در آن مصوبات انجام دادند به تصویب نهایی رسید و در تاریخ 23/8/82 به قوای سه گانه ابلاغ شد.
در تهیه و تدوین سند چشم انداز که پنج سال به طول کشید و از مطالعات و پیشنهادات گروههای تحقیقاتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی و گروه مطالعات استراتژی توسعه صنعتی کشور استفاده شده است که از آنها تشکر می کنیم.

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و  وظیفه خود اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان همایش ملی سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404  " ظرفیت ها و بایستگی ها- چالش ها و فرصت ها "  در اسفند ماه سال جاری در تهران و همزمان برگزاری همایش های یک روزه در سه استان(اصفهان، تبریز و مشهد) با هدف فراهم آوردن فضایی مناسب برای هم اندیشی نخبگان فکری کشور پیرامون ابعاد علمی، تأملات اجرایی و راهکارهای فرهنگ سازی و تحقق اهداف سند چشم انداز بیست سالة جمهوری اسلامی ایران در محورهای زیر نموده است.  لذا از همه علاقه مندان، صاحبنظران و دستگاهها و نهادها دعوت به مشارکت و ارائه مقاله در ارتباط با محورهای زیر می شود