ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

خاتمی:

خشونت طلبان

نه ایرانی اند، نه طرفدار انسانیت

 
 
 
 
 

محمد خاتمی، روزگذشته در جمع گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان کهکیلویه و بویر احمد، درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و فضای سیاسی حاکم بر کشور گفت:

مردم‌سالاری موانع دارد و نباید منتظر باشیم دیگران موانع را از سر راه بردارند. مردم باید به صحنه بیایند و اندك‌اندك موانع را كمرنگ كنند تا جمهوری اسلامی به معنی واقعی تحقق پیدا كند.

معتقدم جریان اصلاحات به نفع كشور است و باید درعرصه حضور داشته باشد. امروز به این جریان جفاها می‌شود و ناسزاها گفته می‌شود. شاید بعضی حرف‌ها را جریان ها و یا كسانی می‌زنند كه مطرح شوند و از اینکه ما واکنش نشان دهیم بسیاراستقبال می‌كنند. ولی نباید به آنها اعتنا كرد، زیرامعتقدم اگر كسی مورد حمله قرار گرفت حتما این حملات به خصوص وقتی بی اساس و بی پایه باشد، پرداختن به آن و درصدد دفاع بر آمدن همان هدفی است که تهمت زننده را راضی می کند. کسانی که نامشان به‌ ناسزاگویی و درشت‌گویی معروف است حرف‌شان چندان تاثیری در جامعه ندارد.

کسانی که می خواهنداسلام به گونه‌ای القا شود كه چیزی جز خشونت و انعطاف‌ ناپذیری نسبت به انسان و حقوق او نباشد اسلام را نمی شناسند. این گروه نه تنها با ایرانیت مخالف هستند بلکه با انسانیت هم مخالف اند و این اسلام‌ در ایران و در انقلاب ما جایگاهی ندارد و در جمهوری اسلامی هم نباید جایگاه داشته باشد. باید جلوی این گروه را گرفت و نگذاشت كه انقلاب را و روح ملت ایران را به نفع یك جریان كه با انقلاب ما و روح ایران مخالف هستند به نام خود مصادره كنند. منشا قدرت مردم هستند و نه آنکه قدرت ارباب مردم باشد. البته دیده‌گاههای دیگری‌هم هست كه این را قبول ندارد.

كسانی كه به قدرت می‌رسند باید نماینده مردم و خدمتگذار آنان باشند. مردم هم اگر روزی تصمیم گرفتند آنها را كنار بگذارند كس دیگری را برگزینند. وقتی در تدارک هستیم که در جیب ملت دست كنیم و به این و آن بدهیم این مشكلی از مردم ما حل نمی‌کند. ممكن است راه‌ها بسته شود وآن‌گونه كه مردم دلشان می‌خواهد یا در سطح وسیعی نتواند حضور داشته باشند زیرا به هر حال ایستگاه‌های كنترلی وجود دارد كه نگاه قیمومیتی به جامعه دارد و ممكن است جامعه را محروم كند اما این به معنی عدم حضور نیست.

در انتخابات گذشته دیدیم که از اصلاح‌طلب ها در سراسر كشور تنها حدود یكصد نفر تایید صلاحیت شد در حالی كه بسیاری از چهره‌های شاخص را رد کرده بودند .(منهای تهران كه سازوكار دیگری داشت) بیش از 50 نفر آنها در مجلس رای آوردند آیا اگر برای 290 حوزه امكان رقابت بود امروز نتیجه كار همین بود؟

باید شرایطی فراهم شود که مردم بیشتردر عرصه حضور داشته باشند .زمانی كه محدودیت ایجاد شد بازخواست شود که آیا نمایندگان مردم ،نماینده واقعی مردم هستند و یا با چند واسطه نماینده مردم هستند.

 

 
 

BITARAF:COM

 بی طرف، کام - اخبار مهم ایران و جهان

>>> وبمسترها<<<

اخبار "بیطرف" در سایت شما