ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  13 ژوئیه در پاریس چه خواهد گذشت؟
بازی با آتش اتمی ایران
در پایان تابستان داغ 87
کاملیا انتخابی فرد
 
 
 
 

 

آتش بس رسمی بین اسرائیل و حماس آغاز شد .اولمرت نخست وزیر اسرائیل گفته سوریه و اسرائیل به مذاکرات مستقیم صلح نزدیک شده اند و همچنین اسرائیل گفته که علاقمند به گفت و گو با لبنان و برقراری صلح با این کشور نیز هست. اسرائیل آتش بس با حماس را نیز پذیرفت.

13 ژوئیه، در نشست برخی رهبران اروپا در پاریس، با عنوان "کنفرانس مدیترانه" اولمرت و بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) هر دو حضور خواهند یافت و از هم اینک رهبران اسرائیلی خود را برای گفت و گوی رو در رو با بشار اسد آماده می کنند. این خبرها، عاقلان در دولت تهران را باید به اندیشه وادارد. وزیر امورخارجه عراق گفته است که توافقنامه امنیتی بین عراق و آمریکا تا پیش از ماه ژوئیه تکمیل خواهد شد. توافق نامه ای که ایران تلاش بسیاری برای جلوگیری از امضاء آن کرد.

 

از دوران ریاست جمهوری آقای بوش تنها شش ماه باقی مانده است، اما شش ماهی که به نظر آرام و زود گذر نمی آید. هر اندازه در این زمان کوتاه، ایران در منطقه منزوی تر شود، شرایط شکننده تری پیدا خواهد کرد. بسته پیشنهادی گروه 5+1 برای ایران تبدیل به بازی با آتش شده است. به نظر می آید که دولت اسرائیل و آمریکا با سرعت بی سابقه ای به دنبال حل و فصل مناقشات و مسائل خاورمیانه تا پایان تابستان امسال هستند. همه امیدوارند "پاسخ ایران در زمان مناسب   "واقعا پاسخی مناسب و به موقع باشد.  آقای برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه ای با روزنامه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا گفته است که : "در جریان گفت و گو با بوش در رابطه با پرونده حساس ایران خبرهایی شنیدم که ترجیح می دادم هرگز مجبور به شنیدن آنها نشوم"  (ترجمه این مصاحبه را در اینجا بخوانید)