ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه فرمانده کل سپاه با "جام جم"

حمله امریکا به ایران

احتمالی که به حقیقت نزدیک شده!

 
 
 
 

مصاحبه روز گذشته سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران با روزنامه حکومتی "جام جم" خط بطلان بر تمام ارزیابی های خوش بینانه ای کشید که در سه سال گذشته پیرامون احتمال حمله نظامی امریکا به ایران از سوی مقامات جمهوری اسلامی بیان می شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در این مصاحبه گفت: با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، احتمال عملی شدن حمله نظامی به ایران را باید جدی تر گرفت.

جمهوریخواهان آمریکا از پیروزی نامزد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری نا امیدند و دولت بوش که چند ماهی بیشتر به پایان عمرش نمانده، در تلاش است تا اگر واقعاً شرایط فراهم باشد و فرصتی پیدا کند و اطمینان داشته باشد که حمله به ایران، حداقل با درصدی از موفقیت همراه خواهد بود، فعالیت اتمی را بهانه حمله به ایران قرار دهد.

آمریکا برای حمله به ایران، اگر تردیدی داشته باشد ناشی از پراکندگی تأسیسات اتمی ایران است که موفقیت آمیز بودن حمله را کاهش می دهد.

حمله به تأسیسات هسته ای می تواند فعالیت هسته ای ما را "اندکی به تأخیر بیندازد" اما چنین وقفه ای، بسیار کوتاه خواهد بود.

حمله آمریکا به ایران بدون همکاری اسرائیل عملی نمی شود و آمریکا برای حمله به ایران نیازمند اسرائیل است، اما همین "نیاز به همکاری" به دلیل آسیپ پذیری های اسرائیل، عاملی بازدارنده برای حمله به ایران است.

محاسبات و برآوردهای استراتژیکی ما نشان می دهد چنانچه اسرائیل به صورت مستقل یا همراه با آمریکا کوچکترین تحرکی علیه منافع ما داشته باشد، در کمترین زمان تمام مناطق تحت کنترل آن نا امن خواهد شد. این سرزمین تماماً در برابر بُرد موشک های جمهوری اسلامی قرار دارد. اسرائیلی ها می دانند که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، قطعاً با توانمندی که جهان اسلام و جهان تشیع، بویژه در منطقه دارد، ضربات مهلکی به آنها وارد خواهد کرد.