ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اعلام همراهی امارات متحده

با تحریم جهانی علیه ایران

گزارش پیک نت

 
 
 
 
 

شیخ خلیفه بن زاید شیخ ابوظبی و رئیس جمهور امارات دیروز در مصاحبه با روزنامه لبنانی النهار ضمن سخنانی در باره اوضاع منظقه، لبنان و امنیت خلیج  و کشور امارات نقطه نظرات جدیدی هم در باره ایران اعلام کرد. او گفت:

 ما در خلیج ( فارس) و در امارات بارها نگرانی خود در باره برنامه ها و یا پروژه هایی که منطقه را دچار رقابت هسته ای می کند اعلام داشته ایم. در همان حال به حق طبیعی کشورها در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کرده ایم. شیخ خلیفه که در این سخنان ازاخطار به شهروندان  امریکا و بریتانیا  توسط این دولت ها مبنی بر نبود امنیت کافی در امارات موضع گیری می کرد افزود: ما تلاشهای بین المللی برای یافتن راه حلی رضایت بخش در باره موضوع هسته ایران را دنبال می کنیم و امیدواریم این تلاشها هر چهه زودتر به نتیجه برسند.

او در پاسخ به خبرنگار لبنانی در باره تحریم های احتمالی علیه ایران و همچنین استفاده ایران از بانک های اماراتی برای مقاصد مالی خود گفت : مشکلی برای پاسخ به این سئوالات نیست چرا که ما اصولی داریم که ما را به موضع گیری در باره هر مسئله ای هدایت می کند. در حیطه بین الملل ما خود را بطور کامل متعهد به اجرای اصول می دانیم.  در باره ایران چنانچه این کشور شامل تحریم های بین المللی شود ما بدون کوچکترین تردیدی به این تحریم ها پایبند خواهیم بود. ما قبلا هم در باره عراق چنین مسیری را پیموده ایم.

او در باره لبنان اظهار داشت که امارات از توافقنامه دوحه حمایت می کند ولی خواستار اجرای تمام اصول این توافقنامه هستیم. او همچنین از دعوت میشیل سلیمان به امارات خبر داد.

او همچنین از عقد قرارداد نظامی با فرانسه، امریکا و بریتانیا خبر داد و آنها را همچون دیگر قرارداد های امارات با این کشورها قلمداد کرد. او توضیحاتی نیز در باره همکاری با فرانسه برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای داد.