ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تفسیر روزنامه چپ گرای "یونگه ولت" آلمان

در تدارک حمله به ایران

آخرین دیدارها و رایزنی های

نظامی- سیاسی در اسرائیل

ترجمه ستاره عسگری

 
 
 
 
 

سیاستمداران اسرائیل مجددا در آخر هفته گذشته ایران را تهدید به حمله نظامی کردند. قبل از آن تعدادی از مقامات بالای نظامی آمریکا از اسرائیل دیدار داشتند. «شابتای شاویت» رئیس سازمان امنیت اسرائیل در مصاحبه ای با روز نامه انگلیسی ساندی تایمز گفت که اسرائیل فقط دوازده ماه فرصت دارد تا تاسیسات اتمی ایران را نابود کند، در غیر این صورت باید اسرائیل این ریسک را بپذیرد که می تواند توسط ایران مورد تهاجم بمب اتمی قرار گیرد.

ژنرال«اسحاق بن اسرائیل» عضو حزب کادیما در یک مصاحبه با هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان گفت:«اگر ضروری باشد می توان به زور متوسل شد، شاید که عملیات نظامی برعلیه ایران  در مقایسه با نابودی راکتور اتمی «اوسیراک» عراق در سال 1981 سخت تر باشد اما ممکن است. ما حتی هم اکنون آمادگی کامل آغاز عملیات را داریم. البته زمان مناسب برای این اقدام را نیرو های امنیتی اسرائیل تشخیص خواهند داد.»

اشپیگل می نویسد: ژنرال «بن اسرائیل» در سال 1981از جمله طراحان حمله هوائی اسرائیل به عراق بود.همچنین«آویام سلا»مسئول آن زمان حمله هوائی اسرائیل به عراق روز در یک دیدار مخفی با «المرت»، اطلاع داد که آمادگی حمله نظامی به ایران به مراحل پایانی خود می رسد. هفته قبل نیزمسئول عملیاتی نیروی دریائی آمریکا «آدمیرال گری روگهاد» باژنرال«الیزر ماروم» مسئول عملیاتی نیروی دریائی اسرائیل دیدار داشت. هدف اصلی مذاکرات هماهنگی های متقابل آمریکا و اسرائیل عنوان شده است. دیدار مسئول طرح حمله نیروی دریائی اسرائیل با «آدمیرال گری روگهاد» از نیروی دریائی آمریکا از این جنبه اهمیت دارد که این چهارمین دیدار هر دو مسئول اسرائیلی و آمریکائی بوده و اساسا مسئول طرح حمله نیروی دریائی اسرائیل با دیگر همکاران خارجی خود تا کنون دیداری نداشته است. همچنین در اواسط هفته قبل ژنرال «ویلیام. اس. والاسه» فرمانده امور تمرینات نظامی ارتش آمریکا در تلاویو دیدار و مذاکره داشت. همتای مورد مذاکره او «آوی میزراهی» مسئول امور عملیاتی نیروهای زمینی اسرائیل بود. موضوع مورد مذاکره از هر دو طزف مخفی نگهداشته شده است. همچنین روز جمعه گذشته آدمیرال «میکائیل مولن » مسئول فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا با ژنرال «گابی اشکنازی» و وزیر دفاع اسرائیل «اهود باراک » دیدار کوتاه داشته است. همچنین جهت دستیابی به نوافق هائی قبل از حمله هوائی اسرائیل به ایران،«ارون آبرامویچ» مدیر اصلی وزارت خارجه اسرائیل در روز چهارشنبه  هفته گذشته ساعت ها با مسئولین سازمان بین المللی انرژی اتمی مذاکره داشته است. در عین حال تمرینات نظامی متعددی در هفته های گذشته در اسرائیل انجام شده است، از جمله در اوائل ماه جولای دربخش شرقی مدیترانه اسرائیل تمرینات نظامی انجام داده است. همچنین بنا به گزارش نیویورک تایمز بیش از صد جنگنده بمب افکن آمریکائی از نوع اف 15 واف 16 به اضافه هواپیماهائی که امکان سوختگیری به جنگنده های آمریکائی را در هوا دارند و بالگرد های نجات دهنده آمریکائی مانور نظامی انجام دادند.

باید توجه داشت که مابین امکان حمله نظامی اسرائیل به ایران و برنامه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هماهنگی هائی می تواند وجود داشته باشد.