ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تکلیف 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی چه می شود

مذاکره و معامله اسرائیل

با همسایگانش سرعت گرفته

 
 
 
 

حزب الله و حماس و سوریه سخت در گیر مذاکره و معامله با اسرائیل اند. از هر دو طرف بده بستان جریان دارد. هم آنها که امتیاز می گیرند می دانند چرا اسرائیل یکباره سخاوتمند شده و هم اینطرفی می داند چرا سر کیسه را شُل کرده است. مرده می دهند، زنده تحویل می گیرند، شهرک میدهند و جولان پس می گیرند، به رسمیت می شناسند و امتیاز می گیرند. خلاصه بازار گرمی در اطراف اسرائیل جریان دارد که گرمای آن، تنوری است که در ایران گرم است. نیاز به هیچ تاکید و تائیدی نیست که همه این معاملات و مذاکرات سرعت گرفته، تا اسرائیل خیالش از اطراف خودش آسوده شود. این آسودگی خیال هم برای نقشه ایست که علیه ایران در سر دارد.

در کوران اخبار این مذاکرات و معاملات، ظاهرا قرار شده تکلیف آن چهار دیپلمات جمهوری اسلامی در لبنان که چند سال پیش ربوده شدند هم روشن شود. البته شایع است که تکلیف دو تن از آنها مدت هاست روشن شده، یعنی ظاهرا مریض شده و فوت کرده اند!

کاملیا انتخابی فرد که اخیر از سفری خاورمیانه ای به امریکا بازگشته در وبلاگ خود درهمین ارتباط نوشت که اسرائیلی ها گفته اند درجریان تبادل زندانیان لبنانی و فلسطینی و اسرائیلی، اطلاعاتی هم در باره چهار دیپلمات ربوده ایرانی در اختیار دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد دهد!

این چهار دیپلمات احمد متوسلیان، محمد موسوی، تقی رستگار و کاظم اخوان نام دارند و سید حسن نصرالله همت کرده و در جریان مذاکراتش با اسرائیلی ها خواهان روشن شدن تکلیف آنها نیز شده است. انتخابی فرد می نویسد: باز هم گلی به جمال آقای نصرالله! (گزارش انتخابی فرد را از اینجا بخوانید)