ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی قوه قضائیه، در تائید سرمقاله شریعتمداری در کیهان

ماجرای کشدار "پالیزدار"

اسناد نظامی و اتمی

 در لوح فشرده

برای تقدیم به بیگانگان!

افشاگری های پالیزدار به جای علیه مخالفان دولت احمدی نژاد در حاکمیت به جای خود محفوظ، اما اشارات صریح سخنگوی قوه قضائیه درباره اسناد اتمی و نظامی ربطی به آن افشاگری ندارد و باید تکلیف آن روشن شود. همه میدانند پالیزدار و بقول سخنگوی قوه قضائیه "باند" او مورد حمایت احمدی نژاد و در واقع شاخه ای از باند بزرگ اند. سران اصلی این باند با لوح فشرده اسناد نظامی و اتمی می خواسته اند چه کنند؟ با کدام بیگانگانی(به گفته سخنگوی قوه قضائیه) می خواسته اند ارتباط بگیرند و برای چه هدفی؟

 
 
 
 
 

ماجرای "پالیزدار" از هر طرفش گرفته می شود، از طرف دیگر کش می آید. روز گذشته، سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه مطبوعاتی خود ناچار شد به سئوالات خبرنگاران در باره سخنرانی پالیزدار در همدان نیز پاسخ بدهد. یعنی مهم ترین و مکررترین سئوالات درباره این ماجرا بود، چنان که این مصاحبه عملا به مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه درباره پالیزدار تبدیل شد.

خبرنگاران به آن اطلاعاتی اشاره کردند که حسین شریعتمداری از درون اتاق های بازجوئی و امنیتی بیرون کشیده و با آن سرمقاله نوشته بود و مهم ترین نکته آن، اشاره به اسناد مهم نظامی، خریدهای نظامی، پایگاه های نظامی و حتی "نیروگاه..." شده بود.

بنابراین خبرنگاران می خواستند بدانند قوه قضائیه چقدر درجریان این اطلاعات است!

جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه اولا  پالیزدار را نه تنها پالیزدار، بلکه باند پالیزدار اعلام کرد و بعد هم گفت:

"تا به حال 13 نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند. این باند روی چهار حوزه متمرکز بوده

1- شخصیت های سیاسی و مذهبی

2- انرژِی هسته ای

3- مسائل اقتصادی بویژه گرانی ها

4- مسائل نظامی .

آنها اسناد را در 7 لوح فشرده ذخیره کرده بودند که پنج تای آنها در شهرستان ها پیدا شده است. برخي از اسناد تصويربرداري شده و بلافاصله بازگردانده اند. برخي ديگر را در دو محلی كه در تهران اجاره كرده بودند و همچنین در كارخانه شير متعلق به پاليزدار پنهان کرده بودند. آنها قصد خروج اطلاعات را به بيگانگان هم داشتند."

 

تمام این مصاحبه مشروح و پاسخ هائی که بارها تکرار شده در نکته مهم خلاصه می شود که اتفاقا خبرنگاران نیز سعی کردند این دو نکته در لابلای پاسخ هائی که سخنگوی قوه قضائیه میداد گم نشود!

آن دو نکته نه ادعای تخریب شخصیت های سیاسی و مذهبی که نیاز به کوشش باصطلاح باند پالیزدار ندارد و همگان، همه چیز را می دانند و نه گرانی کار پالیزدار و همکارانش است. مسئله اصلی اینست که اسناد اتمی و اسناد نظامی که سخنگوی قوه قضائیه هم رسما به آن اشاره کرد، کدام است و آن بیگانگانی که قرار بوده این اطلاعات در اختیار آنها قرار گیرد کدام بیگانگان بوده اند؟

ضمنا هدف چه بوده است؟

این مسائل در سخنرانی پالیزدار در همدان نبوده و اکنون در بازجوئی های امنیتی و سپاهی کشف شده است. آن افشاگری ها به جای خود محفوظ و علیه مخالفان دولت احمدی نژاد در حاکمیت، این اشارات صریح سخنگوی قوه قضائیه درباره اسناد اتمی و نظامی ربطی به آن افشاگری ندارد و باید تکلیف آن روشن شود. همه میدانند پالیزدار و باصطلاح باند او مورد حمایت احمدی نژاد و در واقع شاخه ای از باند بزرگ اند. سران اصلی این باند با این اسناد می خواسته اند چه کنند؟ با کدام بیگانگانی می خواسته اند ارتباط بگیرند و برای چه هدفی؟

مردم منتظر پاسخ صریح درباره این سئوالات اند!