ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

پاسخ به فراخوان پیک نت

"المصطفی العالمیه"

از مراکز صدور ج. اسلامی

 
 
 
 
 

بدنبال انتشار پیام یکی از خوانندگان پیک نت که خواستار انتشار مطالبی در معرفی مرکز "المصطفی العالمیه" شده بود، این اطلاعات دراختیار ما قرار گرفته است:

العالمیه همان مرکزجهانی علوم اسلامی درقم است که عده ای روحانی را با پول های کلان به کشورهای دیگرمی فرستد تا جوانان شیعه مستعد را یافته و با بلیت مجانی هواپیما به قم برای درس حوزه اعزام کند. همین مرکز سپس این جوانان را پس از 5 - سال با کتاب و رساله های تبلیغاتی به زبان خودشان برای ایجاد هسته های مرتبط با ایران به کشورهای خودشان باز می گرداند.

همین مرکز در کشورهای مورد نظرمسجد و مدرسه می سازد، شهربه به طلاب مدرسه های خارج از کشورمی دهد و مراسم
سالگرد وفات فاطمه زهرا (که البته در جمهوری اسلامی شهید محسوب شده)،امام حسن وامام حسین و چهارده معصوم برپا می کند و برای  مراسم عزاداری وپرچم و پلاکارد وکارت دعوت وناهار وشام و هزینه ایاب وذهاب ازروستاها به پایتخت آن کشورها را ترتیب می دهد. روحانیانی که این امور را در مرکز مورد بحث هدایت می کنند، کار اجاره ساختمان و دفاتر را دراین کشور ها برعهده دارند و البته راننده و باغبان و خدمتگزاران اغلب زن نیز در همین کشورها دارند. این مرکز یک دارالترجمه هم در قم دارد که به زبانهای اسپانیولی، انگلیسی، فرانسه وعربی کتاب و رساله منتشر و به خارج صادر می کند.

اینها قطعاتی ازکوه بزرگ یخ جامعه المصطفی العالمیه است. بقیه اش را می توانند با نوشتن "جامعه المصطفی العالمیه" در گوگل بخوانند.

(امیدواریم از شرمندگی کم اطلاعی خودمان پیرامون این مرکز در آمده باشیم- پیک نت)