ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

فرماندهان جدید، با تخصص جنگ های نا منظم

جانشین فرماندهان سابق سپاه می شوند

اعلام تغییرات گسترده برای آمادگی جنگی در سپاه

سپاه پاسداران

آماده حمله به ایران می شود

همزمان با تغییرات گسترده در فرماندهی سپاه و ایجاد 31 مرکز فرماندهی سپاه در سراسر کشور، که به معنای تقسیم ایران میان 31 فرماندهی سپاه است، فرمانده کل سپاه در مصاحبه ای که "جام جم" منتشر کرد، برای نخستین بار احتمال حمله به ایران را بصورت جدی طرح کرد. پیش از این مصاحبه و اعلام تغییرات جدید تشکیلاتی سپاه، فرمانده کل سپاه از ایجاد یک مرکز واحد موشکی تحت فرمان رهبر، بعنوان فرمانده کل قوا خبر داده بود. این اخبار بتدریج در طول دو هفته گذشته از دهان این و یا آن فرمانده سپاه نیز طرح شده بود که از سوی پیک نت نیز بعنوان اخبار مهم داخلی انتشار یافت. لینک این شماره های پیک نت را در ادامه گزارش جدیدی که می خوانید، جهت مطالعه دوباره می آوریم.

 
 
 
 
 

فرماندهان جدید لشکر سيدالشهدای تهران، تيپ جواد الائمه خراسان شمالی، لشکر ۳۱ عاشورای تبريز، لشکر ۱۶ قدس گيلان، لشکر صاحب الامر قزوين و لشکر علی بن ابيطالب قم منصوب شدند . سردار محمد حجازی، که خود جانشين سردار مرتضی رضائی قائم مقام فرمانده کل سپاه شده همزمان با اعلام این تغییرات گفت: انتصابات جدید به فرمان رهبر انجام می شود و شامل حوزه نمايندگی های ولی فقيه در سپاه پاسداران نیز می شود.

مرتضی رضائی از فرماندهان قدیمی و پرقدرت سپاه پاسداران بود و او را چشم امنیتی سپاه می دانستند. وی پس از انتقال سردار ذوالقدر به دولت احمدی نژاد از فرماندهی بخش امنیتی سپاه انتقال یافته و قائم مقام فرمانده جدید سپاه شده بود، که اکنون و با تحویل پست خود به سردار محمد حجازی معلوم نیست چه سمت و مقامی در سپاه دارد.

سردار حجازی همچنین اعلام داشت طبق برنامه ريزی انجام شده و دستور فرمانده سپاه پاسداران، مراکز فرماندهی۳۱   گانه سپاه در کشور فعاليت خود را آغاز کرده و فرماندهان آنها در تمامی استان ها تا هفته آينده معرفی خواهند شد.

در ادامه همین تغییرات نظامی اعلام شد که در آذربایجان شرقی نخستين سپاه استانی با نام «سپاه عاشورايی» تشکیل شده است.

در راستای همین تغییرات، سردار حسین همدانی «نماينده ويژه فرمانده کل سپاه» نیز هدف از تغییرات جدید در سپاه را «حفظ وحدت و ضرورت حرکت در يک صف» اعلام داشت. وی اضافه کرد:

به فرمان مقام معظم رهبری سرپنجه های سپاه شامل پايگاه، حوزه، نواحی مقاومت، گردان های رزمی و تيپ ها باید تقویت شوند و به همین دلیل تدابير مهمی در ساختار سازمانی سپاه بوجود خواهد آمد.

تغيير نمايندگان ولی فقيه در اغلب استان ها نيز در حال انجام است و از جمله، حجت الاسلام محمد مقدسی به عنوان مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه تهران بزرگ منصوب شد.

سرلشکر سپاه عزیرجعفری فرمانده کل سپاه دلیل اين تغييرات را افزايش همآهنگی و همکاری بين نيروی زمينی سپاه و نيروی بسيج نیز عنوان کرد و گفت: «با فعال شدن ۳۱ سپاه در استان های کشور، آمادگی و توانمندی های يگان های رزم و گردان های بسيج در صحنه مأموريت های سپاه بيش از پيش ارتقاء خواهد يافت. ارتباط بسيج با بدنه رزمی سپاه، ايجاد انسجام تشکيلاتی و تمرکز زدايی و توسعه اختيارات سپاه های استانی از اهداف این تغییرات است. به همین دلیل در برخی استان ها، لشکرها به سپاه استانی تبديل می شوند .

در 30 استان کشور مرکز فرماندهی تشکيل شده که بتدریج مستقر می شوند و در مورد استان تهران بدلیل وسعت و جمعیت پایتخت اين استان دو مرکز فرماندهی خواهد داشت. يکی در شهرستان کرج و ديگری در تهران بزرگ.

فرماندهان از اين پس می توانند با اختياراتی که به آنها واگذار شده تمامی امورات اداری واجرايی مانند استخدام، بازنشستگی و انتصابات را انجام دهند.

پیش از اعلام تغییرات جدید، از نخستین اقدامات اصلاحی در سپاه – پس از تغییر فرمانده کل آن- ادغام فرماندهی بسيج و سپاه در يکديگر و در دست گرفتن این فرماندهی از سوی سرلشکر عزیز جعفری بود. نخستین اقدام پس از این ادغام تغییر فرمانداه بسیج اصفهان و تهران بود.

از آنجا که فرمانده کل سپاه از  بنيانگذاران گردان های ضد شورش عاشورا و الزهرا است، و متخصص«جنگ نامتقارن و نامنظم» این احتمال که تغییرات جدید در سپاه با پیش بینی آغاز حمله به ایران صورت می گیرد بسیار قوی به نظر می رسد. این گمانه زنی را تشکيل و تجهيز هسته های مستقلی از بسيج و سپاه با نام گردان های «ذوالفقار» و «کربلا» در سطح کشور بعنوان «سرپنجه های سپاه در مقابله با دشمن فرا منطقه ای»  تقویت می کند. فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرن بیست و یكم، قرن اسلام و دوره‌ای است كه مجاهدت انسان‌های مومن در راه اعتلای اسلام به‌ثمر خواهد نشست.

http://www.peiknet.com/1387/09tire/09/page/sepah.htm

http://www.peiknet.com/1387/09tire/08/PAGE/32SEPAH.htm