ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

"ویدا دهقانیان"

بیم از تکرار سرنوشت

 زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب

 
 
 
 
 

پیمان پاک مهر – تبریزنیوز:

سه هفته از بازداشت  "فاطمه (ویدا) دهقانیان" فعال فرهنگی و مدیر یک انتشاراتی و انتقال وی به زندان اوین می گذرد و هنوز دلیل بازداشت وی رسما از سوی مقامات قضائی اعلام نشده است. وی روز جمعه 24 خرداد 1387 توسط پلیس امنیت در اطراف میدان ونک تهران دستگیر و پرونده وی در اختیار دادگاه انقلاب قرار گرفت. دراین روز تجمعی در اعتراض به مفاسد اقتصادی مرتبط با اظهارات "پالیزدار" در پارک ملت برگزار شده بود که تعدادی  زن و دختر و حتی نوجوان دستگیر شده اند.

وکیل "دهقانیان" به تبریز نیوز گفت: در این سه هفته چند بار به همراه خانواده جهت امضا وکالت نامه و ملاقات حضوری به دادگاه انقلاب تهران و زندان اوین مراجعه کرده ایم اما موفق به ملاقات نشده ایم. خانم "ویدا دهقانیان" در داخل تجمع کنندگان در پارک ملت دستگیر نشده، ولی با توجه به اصل 27 قانون اساسی حتی چنانچه در این تجمع هم شرکت داشت اقدام غیر قانونی و ضد امنیتی انجام نداده و هیچ گونه دخالتی در برپایی یا حین برگزاری این تجمع اعتراض آمیز نداشته است.

اساسا پرونده "ویدا دهقانیان" و افرادی که در این تجمع دستگیر شده اند نمی باید در دادگاه انقلاب گشوده شود، چرا که این افراد اقدامی علیه امنیت ملی انجام نداده اند و نهایتا چنانچه در نظم معابر عمومی اخلالی ایجاد نموده باشند موضوع در صلاحیت دادگاه عمومی است.