موسوی لاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و دومین وزیر
کشور دولت خاتمی که به فارس سفر کرده طی سخنانی در جمع اعضای
ستاد ائتلاف
اصلاحطلبان استان فارس گفت:
برای معرفی اصلاحات رسانهای در اختیار نداریم و رسانه ملی ما هم ملی نیست؛ چراکه رسانهای در اختیار یک جریان و جناح خاص است، در حالی که بر
اساس قانون اساسی،
رسانه ملی باید برای همه باشد. در میان همه برداشتهایی که
ممکن است بعنوان اصلاحات مطرح شود، آن برداشتی که میگوید اصلاحات بازگشت به اصالتهای مورد تایید جمهوری اسلامی
و امام خمینی است، نزدیکترین و مناسبترین تفسیر مورد قبول
است.
در خرداد سال 1376 حدود 70 درصد مردم اندیشههای خاتمی را
پذیرفتند؛ گرایش 70
درصدی به کاندیداهای جریان اصلاحات به این دلیل بود که عامه
مردم بازگشت صحیح به دو اصل قانون اساسی و اندیشههای امام(ره) را قبول داشتند.
پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات مشخص شد که اجرای کامل قانوناساسی وظیفه رییسجمهور
است و در واقع
رییسجمهور به عنوان دومین شخصیت نظام، باید به اجرا و نظارت
بر اجرای قانون اساسی
توسط تمام نیروها بپردازد، اما متاسفانه با این دیدگاه برخورد
شد.
پس از انتخابات سال 1376 شناسایی اصول تعطیلشده قانون اساسی و شناسایی تخلفهای صورتگرفته توسط
دستگاهها، دو گام
اساسی محمد خاتمی بود که این موضوع اهتمام اصلاحات به مساله
قانون اساسی را نشان
میداد .
پس از رحلت امام خمینی اندیشه ایشان متولیان و مفسرانی پیدا
کرد که روزی
در مخالفت شدید با ایشان بودند. اکنون نیز کار به جایی رسیده
است که وقتی سیدحسن
خمینی یکی از محکمات نظریات امام را مطرح میکند، بیت امام
مورد هتک حرمت قرار میگیرد و حتی گروهی که خود در دوره حیات امام با ایشان در
تعارض قرار گرفته بودند
اکنون بحث پالایش دفتر نشر و تنظیم آثار امام را مطرح میکنند.
حضرت امام به عنوان موسس جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی را امضا کرد و میزان را رای ملت قرار
داد و آن را به
عنوان شاخص دیدگاه خود مطرح کرد.
جریان اصلاحات جریانی بود که در حماسه 15 خرداد در کنار ایشان و در سوم خرداد نیز از یاران و
همراهان امامخمینی بود. بیشترین چهرههای ایثارگر نیز در مجلس
ششم بودند که
مورد بیمهری ردصلاحیتها قرار گرفتند.
ما جریان مقابل را نفی نمیکنیم اما برخی به خود اجازه میدهند
که دیگران را نفی کنند. چرا آنها که در روزهای مبارزه و جنگ
نبودند، اکنون با
زندهبادها و مردهبادها به اصلاحات حمله میکنند.
فرقههایی پیدا شده اند که از حضور امامزمان(عج) در میان خودسخن میگویند. گروهی جمع میشوند
و سجادهای
پهن میکنند و پشت سجاده، بی امام شروع به نماز خواندن میکنند
و هرکس نیز با آنها
در تعارض است میگویند شما توانایی درک وجود ایشان- امام زمان-
را ندارید. مداحیهای مبتذل به نام اهلبیت شیوع پیدا کرده،
انجمنهایی همچون حجتیه و جایگزین های آن بسیار خطرناک هستند.
حتی اگر مراجع بگویند که کارشان
غلط است، شروع به فحاشی میکنند. باید جلوی آنها را گرفت.
|