ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سرمقاله وال استریت جورنال

کاخ سفید زیر فشار تبلیغاتی

برای حمله نظامی به ایران

 
 
 
 

وال استریت جورنال، در شماره روز گذشته خود(دوشنبه) سرمقاله ای را منتشر کرده که معمولا به قلم سردبیر این نشریه نوشته شده و نظر رسمی آن تلقی می شود. در این سرمقاله که مستند به گزارش های سفیر و فرمانده نظامی امریکا عراق در برابر سنای این کشور نوشته شده و حاوی اطلاعاتی از گزارش ارائه شده به سنا نیز هست، آشکار فشار سازمان یافته تبلیغاتی و یا غیر سازمان یافته به دولت بوش برای حمله به ایران نشان داده می شود. وال استرین جورنال از جمله آمده است:

دولت بوش یکبار دیگر انگشت خود را گذاشته است روی ایران و رهبران این کشور را بعنوان عاملین ناثباتی در عراق معرفی کرده است. البته این بار اسنادی را نیز در این ارتباط ارائه داده اند.

کاخ سفید معتقد است که دولت ایران را دیگر نمی توان متوقف کرد، مگر با ورود امریکا به صحنه عمل و در این باره استناد می کند به تشدید کمک می رسانی های  ایران (جمهوری اسلامی) به شورشیان عراق که در اطراف مرزهای مشترک ایران وعراق مکان های امنی برای آنها درست شده است. ایران به این شورشیان سلاح و تجهیزات می رساند و راکت ها در اختیارشان می گذارد. با همین راکت ها به منطقه سبز دیپلماتیک عراق حمله شد.

منبع تامین سلاح شورشیان شیعه عراق  ایران است و اکنون صحبت از آن است که نفوذ و تاثیر گذاری تهران روی حوادث عراق وارد مرحله جدیدی نیز شده است .

پترایس فرمانده ارتش امریکا در عراق می گوید:"ایران بزرگترین و طولانی ترین  مدت ترین خطر برای یک عراق دمکراتیک است".

روز جمعه کراکر سفیر امریکا درعراق  نیز که همراه "پترایس" برای گزارش به سنا رفته بود، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که تهران درحال توسعه دخالت های نظامی خود درعراق است. حضور دولت ایران بعنوان یک عامل بازدارنده، از طریق سپاه پاسداران اعمال می شود.

ژنرال پترایس فرمانده ارتش امریکا درعراق حضور  ایرانی ها درعراق را به عنوان یک "گروه های ویژه" تعبیر می کند. گروهائی که پول خوبی به آنها می رسد و آموزش دیده اند و اسلحه دارند و هدایت می شوند.

به شهادت همین گزارش ها دولت امریکا سلاح های ایرانی را در عراق کشف کرده و شماری از رهبران مهم گروه های مورد حمایت و هدایت ایران را  بازداشت کرده است. اکنون مشخص شده است که آنها چگونه در ایران آموزش می بینند؛ چگونه وارد عراق می شوند، چگونه سلاح وارد عراق می کنند و مدام میان دو کشور درحال رفت وآمد هستند.

 

اخیرا یک روزنامه قطری بنام "العرب" به نقل از فردی بنام "احمد سلال الدین" که از گروه های مسلح سنی عراق است نوشت: "ما پول ایرانی را در مرکز القاعده پیدا کردیم. ما ایرانی هائی را دستگیر کرده ایم که اسلحه داشته اند و لازم نیست که بگوئیم نوارهای صوتی در اختیار داریم که توسط نیروهای القاعده بدست آمده و در آنها اعتراف شده که در پادگان های ایران تعلیمات دیده اند. افراد القاعده  که مجروح می شوند برای درمان به ایران منتقل می شوند.

وال استریت جورنال سپس ادامه میدهد:

برای هر کسی که تاریخ حضور ایران در لبنان را و ارتباط ایران با حزب الله لبنان را دنبال کرده باشد، شناخت این تاکتیک ها کار آسانی است. حزب الله نیز سعی داشت با کمک ایران قدرت را در لبنان بدست بگیرد. در منطقه غزه فلسطین نیز سپاه پاسداران با همین هدف حماس را تمرین نظامی می دهد و به آنها سلاح می رساند.

"ایران سعی می کند استراتژی لبنانی کردن عراق را اجرا کند" این سخن کراکر در برابر سناست.

کراکر در سنا گفت: "ایران از همان تاکتیکی در عراق می خواهد استفاده کند که در لبنان استفاده می کند و تقویت شیعیان منطقه نیز بخشی از همین تاکتیک است. حماس و حزب الله لبنان اکنون ابزاری اند دردست سپاه  جمهوری اسلامی"

این باندازه کافی برجسته هست و یک کوه از شواهد وجود دارد که ایران نمایندگی می کنند از جنگ با امریکا ومتحدان امریکا درعراق. این همان چیزی است که واشنگتن به آن واکنش نشان داد با گفتن این عبارت:" که چی؟"

این یعنی امریکائی ها توسط ایرانی ها کشته میشوند.

قسمتی از این اشتباه خوابیده زیر دولت بوش که قبلا خیلی با هیاهو در باره ایران حرف می زد اما کاری نکردند.

هفته گذشت دولت ایران نصب 6 هزار سانتریفیوژ را اعلام کرد. آن هم 5 سال پس از تلاش غرب برای متوقف کردن غنی سازی در ایران. به این ترتیب کاخ سفید و بوش هیچ کاری نکردند. و ایران می رود که سلاح اتمی بدست آورد. آیا بوش بالاخره می رود برای یک کار عملی ؟ بوش از دفتر کارش بیرون می آید که یک یادگاری از خود  باقی بگذارد؟

 

 
 

BITARAF:COM

 بی طرف، کام - اخبار مهم ایران و جهان

>>> وبمسترها<<<

اخبار "بیطرف" در سایت شما