ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

فرمانده کل سپاه با چه انگیزه ای

روز روشن به مردم دروغ گفت؟

 
 
 
 

 

سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته (شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده و آن رقمی را که رهبر در دیدار روز چهارشنبه اش با عده ای دانشجوی بسیجی، بعنوان رقمی ناقابل به آن اشاره کرده بود، اعلام کرد. ایشان که معلوم نیست در این دو ماه و اندی در خواب بوده و یا از اتاق فرمان سرکوب بیرون نیآمده و از اوضاع خیابان ها خبر نداشته، دراین مصاحبه گفت که در درگیری های بعد از انتخابات در ایران در مجموع ۲۹ نفر کشته شده اند که ۲۰ نفر آنها از نیروهای بسیج و نیروهای مردمی با سابقه بسیجی بوده و ۹ نفرشان از "مخالفین و معارضین" بوده اند.

بررسی‌های انجام شده از سوی حفاظت و اطلاعات سپاه نشان می‌دهد که نیروهای بسیجی در حمله به کوی دانشگاه  حضور نداشتند هر چند ممکن است تعداد کمی از بسیجیان که سازماندهی نشده بودند در این قضیه وارد شده باشند ولی در بین نیروهای لباس شخصی و خودسر به ندرت شاهد بسیجیان بودیم و عمده آنها لباس‌شخصی‌هایی بودند که ربطی به بسیج نداشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران آگاهانه دروغ می گوید. وقتی امام جمعه ها که پیش نمازاند دروغ می گویند، پس نمازی که فرمانده سپاه باشد جز دروغ چیز دیگری باید بگوید؟

دروغگوئی عزیز جعفری بی اهمیت است، زیرا مردم خودشان میدانند در خیابان ها چه گذشت و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی که لباس شخصی ها از میان آنها دستچین شده اند با مردم چه کردند. در باره حوادث دانشگاه نیز هم او و هم رهبر هر دو دروغ گفتند. بنابراین باید بدنبال آن انگیزه ای بود که بموجب آن رهبر و فرمانده کل سپاه در باره شمار قربانیان اعتراض به کودتای انتخاباتی دروغ می گویند.

ظاهرا، آن گزارشی که درباره آماده سازی زمینه در اختیار گرفتن روز قدس توسط سپاه و بسیج در این شماره پیک نت می خوانید، همان انگیزه اصلی این دروغگوئی است. درست کردن تعدادی تابوت و راه انداختن یک مراسم تشییع در روز قدس با  هدف جلوگیری از شکل گیری یک تظاهرات اعتراضی دیگر توسط مردم.

آن که سخن نمی گوید، شاید نداند و اطلاع نداشته باشد، اما آن که دروغ می گوید، می داند و از بیم و ترس حقیقت را دگرگونه جلوه می دهد و دروغ می گوید. این حال و روز و موقعیت کودتاچیانی است  که این روزها پشت سر هم دروغ می گویند.

.