ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنان علی خامنه ای درباره جنایات کودتا

بنده معتقدم باید تخلف را

در ترازوی خدمت وزن کرد!

 
 
 
 

  

سایت "تابناک" با دکتر روح الامینی که پسرش در کهریزک کشته شد مصاحبه ای کرده است. دکتر روح الامینی به همراه استادان دانشگاه سه روز پیش با علی خامنه ای ملاقات کرد. همان دیداری که رهبر در آن پیرامون ضرورت مقابله با علوم انسانی برای ترویج علوم اسلامی سخن گفت و موجب حیرت و نگرانی تمام مجامع علمی و دانشگاهی ایران شد.

دکتر روح الامینی در این مصاحبه گفته است که سخنگوی جمع استادان بوده و نکاتی را درباره قتل ها و تخلفات و جنایات پس از انتخابات به رهبر گفته است.

تابناک سپس بخشی از سخنان علی خامنه ای را در پاسخ به سخنان روح الامینی منتشر کرده است. علی خامنه ای در پاسخ به روح الامینی، ناخواسته به ریشه تمام فجایع دو دهه اخیر و از جمله کودتای اخیر اشاره می کند. این که مبنای قانون و اداره کشور شده "اراده" و "سلیقه" رهبر. یعنی درست همان مسیری که شاه رفت و در پایان آن با سر به زمین آمد.

علی خامنه ای در پاسخ به دکتر روح الامینی می گوید:

«در طول اين سال‌ها، گاهی اتفاق افتاده كه از كسی تخلفی سر زده؛ يك قول و يك نظر اين بوده كه به خاطر خدماتی كه اين شخص كرده، ‌از آن تخلف بگذريم! يك حرف ديگر اين بوده كه ما تخلف را در وزن خودش و اندازه خودش محاسبه كنيم؛ به معنای واقعی كلمه؛ آثار تخلف را هم بر آن بار كنيم؛ به جای خود از خدمات هم تقدير كنيم. بنده به اين نظر دوم هميشه معتقد بودم و الان هم معتقدم. »

بر مبنای همین اعتراف صریح است که سعید مرتضوی از دادستانی تهران برداشته می شود و چون از خدماتش به رهبر نیز باید تقدیر شود، به جای بازداشت و محاکمه به جرم جنایاتی که مرتکب شده، می شود معاون دادستان کل کشور!

سردار سرتیپ پاسدار نقدی بدلیل شکنجه شهرداران تهران و دستگیری اش در یک خانه فساد، به جای خلع لباس و محاکمه، با موافقت ایشان می رود به بخش راهبردی و آموزشی سپاه پاسداران. چون از جمله خدمات او اقدام به ترور عبدالله نوری و مهاجرانی در راه دفاع از ولایت ایشان بود.     

سردار سرتیپ زارعی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در یک خانه فساد همراه با 6 زن و دختر برهنه دستگیر می شود. زنان و دخترانی که دراین خانه همراه وی دستگیر شده اند گفتند که این سردار انتظامی آنها را برهنه کرده و مجبور می کرد نماز بخوانند و خود از پشت سر به تماشای این صحنه می نشسته است. ایشان مبتکر طرح مقابله با اوباش بود و اتفاقا بازداشتگاه کهریزک نیز از ابتکارات وی بود.

این سردار از فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ خلع شد. کسی خبری از محاکمه و یا خلع لباس او دارد؟ قطعا سرگرم ادامه خدمت در یک گوشه دیگر است.

به جای ایشان سردار "رادان" را تعیین کردند. این سردار نیز بموجب همه شواهد و اظهارات آزاد شدگان و جان بدر بردگان بازداشتگاه کهریزک، بعد از انتخابات و دستگیری ها، شخصا در شکنجه و احتمالا قتل بازداشتی ها نقش مستقیم داشته است. از چند هفته پیش درباره او دیگر خبری منتشر نمی شود. ممکن است او را هم از این سمت بردارند اما بدلیل خدماتی که کرده، در یک بخش دیگر امنیتی و یا انتظامی و یا فرماندهی در سپاه جای بدهند. چرا؟ چون بموجب سلیقه رهبر باید وزن کشی کرد و تخلف را در برابر خدمت قرار داد.

قانون یعنی سلیقه رهبر و تا در بر همین پاشنه می چرخد، وضع همین که هست.

و....

این رشته سر دراز دارد و تمام انتصابات در نهادهای زیر رهبری ایشان را از تعیین امام جمعه ها تا درجه دادن به فرماندهان سپاه و تقسیم پست های فرماندهی و عزل و نصب های نظامی و... را شامل می شود. معیار همان است که ایشان خود با صراحت در پاسخ به دکتر روح الامینی گفته است: تخلف در برابر خدمت!

 

.