ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مهدی کروبی

آرمان های انقلاب

برخی ها، دیگران را متهم می کنند

اما خودشان از خط خارج شده اند

 
 
 
 

 

مهدی کروبی بدنبال تشکیل کمیته ای را که از سوی صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضاییه برای بررسی حوادث پس از کودتا تشکیل شده با خبرنگار سایت خبری "سحام نیوز" مصاحبه ای کرده و ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملکرد این کمیته گفت:

 

هنگامی در سال 53 در زندان رژیم طاغوت بودم مادر یکی از هم سلولی های من که یک آدم فرهنگی است که اکنون نیز در شمیران زندگی می کند توانست از طریق رایزنی با کمیته مشترک به اصطلاح ضد خرابکاری وقت ملاقاتی را با فرزندش بگیرد . در همان زمان هنگامی که ماموری آمد تا او را به ملاقاتی ببرد هنگامی که مشاهده کرد بر روی انگشتان پای وی هنوز آثار جراحت دیده می شود جورابی به او داد تا پایش کند تا مگر اینکه مادر وی از دیدن این صحنه دگرگون شود . این رفتاری بود که در زندان رژیم فاسد طاغوت که هر گونه خشنونتی را علیه مبارزان انقلابی می کردند با زندانیان می شد آنهم در سال 53 که خشنونت هابه اوج خودش رسیده بود . ولی اکنون کار به جایی رسیده که در نظام جمهوری اسلامی فردی را بازداشت می کنند بعد از 5 روز که او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادن چشم و دست بسته در کنار خیابان رها می کنند تا اینکه او پس از نیم ساعت با فریادهایش کمک بخواهد و مردم به کمک او بیایند و او را به خانواده اش تحویل دهند . این پسر به همراه مادرش که فرهنگی است و پدر و نامزدش به نزد من آمد . خانواده وی همان روز اول از آثار جراحاتی که بر بدن وی بود فیلمبرداری کرده بودند و یک سی دی تهیه شده است که هر کسی که این سی دی را دید متاثر و اشک در چشمانش جمع شد . بدن این پسر از نوک انگشتان پایش تا فرق سرش زخم و کبود است. آیا این است رافت اسلامی که در قبال مردم چنین برخوردمی شود؟

من تنها مثالی جزئی زدم. اگر بخواهم حرف بزنم باید درباره عملکرد دولت در سیاست خارجی، عرصه اقتصاد، فرهنگ سخن بگویم. از حرف های نسنجیده ای که زده می شود و هزینه هایی را به کشور تحمیل می کند و من از این رفتارها متحیرم !

آن آقایانی که مرا به حرکت درمسیری مطابق خواست صهیونیست ها متهم می کنند اندکی درباره عملکرد خود و همفکرانشان بیاندیشند تا متوجه شوند آیا مهدی کروبی که تمام دغدغه و تلاشش برای تقویت پشتوانه مردمی نظام است در راستای نفع رژیم صهیونیستی حرکت می کند یا آنانی که با خشونت با مردم رفتار می کنند و آن گاه به جای برخورد با عاملان جنایاتی در صدد پنهان کردن اصل ماجرا و حتی برخورد با کسانی هستند که مورد ظلم قرار گرفته اند.

برخی از مسئولان که به نظر می رسد خودشان آرمان های اولیه انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده اند در صددند تا حرکت های فرزندان انقلاب را به بیگانگان و صهیونیست ها نسبت دهند. من این دوستان را به تامل در فکر و اندیشه شان و تدبیر در عملکردشان در این ماه مبارک رمضان فرا می خوانم.

 

.