ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بهانه های کودتا

به اعتراف فرمانده سپاه

بنابر ادعای سرلشگر عزیز جعفری، انتخابات تبدیل به یک خطر شده است.

 چون می خواستند اختیارات رهبر را محدود و او را پاسخگو کنند، سپاه دست به کودتا زد!

 

 
 
 
 

 

انتشار بخش هائی از سخنرانی سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع پیشكسوتان جنگ با عراق، روز گذشته توسط بسیاری از خبرگزاری های جهان، بعنوان مقابله رسمی و علنی با محمد خاتمی مخابره شد.

این سخنرانی را ابتدا خبرگزاری وابسته به ستاد کودتا، یعنی خبرگزاری فارس مخابره کرد و سپس توسط دیگر خبرگزاری ها و سایت های خبری داخل کشور نیز انتشار یافت. با آنکه عموما روی آن بخش از سخنان فرمانده کل سپاه تاکید شده که مربوط به ادعاهائی درباره محمد خاتمی است، اما این مسئله یکی از چند نکته مهم و شاید ضعیف ترین نکته ای باشد که عزیز جعفری در سخنرانی خود مطرح کرده است.

ما آن بخش از "جان کلام" عزیز جعفری را به نقل از خبرگزاری فارس خلاصه کرده و عینا منتشر می کنیم، اما قبل از آن به این نکات توجه همگان را جلب می کنیم:

1- این سخنرانی اعتراف صریح به کودتای 22 خرداد و دلیل و انگیزه آنست.

2- این سخنرانی که کپی برداری از مقالات حسین شریعتمداری در کیهان است، به معنای مخالفت گروه فرماندهان کودتاچی با انتخابات بعنوان یک نقطه ضعف و خطر برای ادامه سلطه نظامی ها بر کشور است.

3- این سخنرانی به برگ های بازجوئی زیر شکنجه فعالان سیاسی اشاره دارد که از پایان روز رای گیری، یعنی 22 خرداد و آغاز کودتا دستگیری آنها شروع شد. فرمانده سپاه در جریان جزئیات این اعتراف گیری ها قرار دارد و مستند به آنها سخنرانی کرده است.

4- فرمانده سپاه درحالی به اعترافات زیر شکنجه و زعم خود "بحث آزاد" در سلول انفرادی اشاره و استناد می کند که تقریبا هیچ مرجع مذهبی غیر وابسته به کودتای 22 خرداد اعتباری برای این اعترافات قائل نشده است. این سخنان سرلشگر عزیز جعفری یکبار دیگر با وضوح بیشتر نشان داد که فرماندهان نه تنها در برابر مراجع مذهبی صف کشیده اند، بلکه مقابله با آنها را آغاز کرده اند و می روند به آن سمت که بساط مرجعیت را درایران برچینند.

5- در این سخنان و سخنرانی به نکاتی بعنوان دلائل کودتا علیه نتیجه واقعی انتخابات 22 خرداد اشاره می شود، که اتفاقا نوعی واقع بینی و یا اعتراف به واقعیت است. این که رهبر را تبدیل به شاهنشاه آریامهر کرده اند، این که او پاسخگو به هیچکس نیست، این که باید اختیارات سلطنتی او را محدود و کنترل کرد، این که او سرنوشت خویش را به سرنوشت احمدی نژاد پیوند زده است. این که او بنابر حال و روز و موقعیت و خواست خویش مملکت را هر چند وقت یکبار به یک سمتی می کشد.

اینها نکاتی است که سرلشگر عزیز جعفری بعنوان اعترافات ابحطی و بعنوان اتهام محمد خاتمی و آیت الله خوئینی ها مطرح می کند. اما واقعیت اینست که چه خاتمی و یا خوئینی ها گفته باشند و چه آنها نگفته باشند، چه در دهان ابطحی گذاشته باشند که اعتراف کند و چه نگذاشته باشند و چه شنودی در کار بوده باشد و چه نباشد، درد کشور و جمهوری اسلامی اتفاقا همین است. یعنی انقلاب شد که این بساط جمع شود و اکنون علی خامنه ای و باند نظامی که اطراف او جمع شده اند این بساط را دوباره پهن کرده است.

ما نمی دانیم عزیز جعفری، با توجه به سن و سال و سابقه ای که در امور پشت پرده جمهوری اسلامی دارد تا چه حد در جریان مسائل و امور پشت پرده جمهوری اسلامی در سالهای دهه اول آنست. دورانی که امثال میرحسین موسوی  و خوئینی ها، همطراز خامنه ای مصدر امور مختلف بوده اند، او رقمی نبوده که درجریان مسائل حساس پشت پرده باشد. از جمله این که نظر آیت الله خمینی برای جانشینی خود، موسوی خوئینی ها بود و اگر نبود محاصره و فریب احمد خمینی برای شهادت دروغ، آن که جانشین آیت الله خمینی شده بود خوئینی ها بود و نه خامنه ای. این را حداقل هاشمی رفسنجانی با جزئیات خبر دارد. از جمله توصیه های دو دهه گذشته به موسوی خوئینی ها مبنی بر این که کمتر در صحنه ظاهر شود، بیم از ترور او به دلیل همین مسئله و اسناد و شواهدی است که دراین باره وجود دارد. فرمانده کل سپاه دانسته و یا ندانسته برای حل همین معضل به میدان کیش شده است. معضل بر ملا شدن بحث های واقعی پیرامون جانشینی آیت الله خمینی، که حتی در مجلس بازنگری قانون اساسی که خوئینی ها عضو برگزیده آقای خمینی در آن بود و همچنین مجلس خبرگان تعیین جانشین – پس از درگذشت آیت الله خمینی- به آن اشاراتی شد.

با سخنرانی مورد بحث فرمانده کل سپاه پاسداران، این احتمال به جا و به موقع پیش آمده است که چهره هائی نظیر میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی و صانعی و یا هر مرجع دیگری با صراحت بگویند که دایره اختیارات سلطنتی رهبر باید محدود شود. این صراحت بیان، دیگر جائی برای اعتراف گیری و کشف توطئه باقی نمی گذارد. جلوگیری از احیای نظام سلطنتی نه تنها توطئه نیست، بلکه عین خدمت به مردم وانقلاب است.

اگر از هم اکنون با صراحت چنین مسئله ای طرح نشود، فرماندهان سپاه بزودی مجلس خبرگان را نیز منحل خواهند کرد و خود مستقیم تر سکان رهبری را بدست خواهند گرفت و ساختار حکومت های پاکستان و ترکیه در ایران شکل قطعی به خود خواهد گرفت.

فشرده سخنرانی فرمانده کل سپاه را پس از این توضیحات و در همین شماره پیک نت بخوانید.