ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

گزارش راهپیمائی 5 شنبه

از میدان توپخانه تا میدان انقلاب
 

 
 
 
 

امروز پنجشنبه در پی دعوت مهندس از مردم جهت سوگواری شهیدان روز های اخیر, از ساعت سه بعد ازظهر گروه های مردم بطرف میدان توپخانه روانه شدند ودر ساعت چهارو نیم تمامی میدان توپخانه وخیابان فردوسی پوشیده از زنان و مردانی بود که عمدتا لباس های تیره بر تن داشتند شده بود. پس از سخنرانی مهندس موسوی که کسی آن را نشنید و ندید و مهم حضور او بود این دریای انسانی بطرف میدان فردوسی و بسوی میدان انقلاب در سکوت کامل  به حرکت در آمد. ترکیب جمعیت و نبود سد وفاصله بین زن و مرد , از صحنه های سینمائی بود که شور ,شادی,متانت ,زیبائی وآرایش زنان و دختران به صحنه این رودخانه ملتهب ولی آرام مردم زیبائی خاصی می داد. برای نخستین بار در عمرم شاهد بودم که روحانی در کنار دختران مدرن و کم حجاب با لبخند وخجالت گام بر می داشت وبا
آنان گرم صحبت بود !

جلوی درب دانشگاه تهران گارد و کماندو های زیادی آماده باش ایستاده بودند که تمامی این جمعیت بهنگام عبور علامت پیروزی را با دو دست به سوی آنان گرفته و با لبخند  به آنان نگاه می کردند.عکس های شهیدان را به نرده های دانشگاه آویخته و در پای آن ها شمع افروخته بودند که مکث و تعظیم این اقیانوس خاموش در مقابل آنان چشمان همگان را نم آلود و خیس می کرد.

رسانه ملی نیز برای مردم بلحاظ از کار افتادن و قطع ان ها در این روز ها نه تلویزیون ,نه موبایل و نه اس ام اس است وبلحاظ محدویت های شدید آن ها  در حال حاضر رسانه مردم ار طریق "چهره به چهره "انجام می گیرد !!همه  به هم خبر دادند که روز شنبه ساعت چهار عصر راهپیمائی از میدان انقلاب تا آزادی می باشد.