ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30اردیبهشت 1389

infos@peiknet.com

 
 
  قطعنامه جدید تحریم و نقد کنفرانس تهران
انتقاد لاریجانی از احمدی نژاد
بخاطر نظرش در باره اوباما
 
 
 
 

علی لاریجانی روز گذشته در مراسم بزرگداشت دكتر "علی‌اكبر فرهنگی" شرکت کرد و طی سخنانی که مخاطب اصلی آن احمدی نژاد و نامه پرانی های او برای اوباما بود، اشاره به موضع سریع امریکا برای فرستادن قطعنامه جدید تحریم ها به شورای امنیت کرد و گفت:

برخی افراد بودند كه تصور می‌كردند بعد از سر كار آمدن آقای اوباما شرایط دنیا تغییر كرده است. متاسفانه عده‌ای گول الفاظ ایشان را خوردند و فكر می‌كردند رئیس‌جمهور جدید آمریكا می‌خواهد اقدامات متفاوتی انجام دهد. البته نباید از این هم گذشت كه آقای اوباما از یك فن بیان قوی برخوردار بود.

مواضع اخیر آمریكا پیام مهمی دارد مبنی بر این‌كه باید صحنه‌ دیپلماسی كشور را مثل شطرنج بلد بود و خود را گرفتار الفاظ نكرد. باید بدانیم صحنه سیاست پیچیدگی‌هایی دارد كه از روی آن باید به بطن رسید. ممكن است خیلی‌ها حرف زیبا بزنند اما باید به درون حرف‌های آن‌ها پی برد.

جمهوری اسلامی مصر است كه از دانش هسته‌یی خود صیانت كند و در این مسیر تردیدی هم به خود راه نمی‌دهد؛ چرا كه این مساله چیزی نیست كه قابل معامله و حراج باشد. هیچ كس نه در داخل و نه در خارج كشور نمی‌تواند با این مساله معامله كند و ظرفیت نیروهای انسانی ما را به حراج بگذارد.

واكنش سریع آمریكا و غربی‌ها در مسائل اخیر (توافق با برزیل و ترکیه برای تحویل اروانیوم)  اشتباهی دیپلماتیك بود. این ها حداقل می‌توانستند صبوری كنند.

(احمدی نژاد در سفر اخیر خود به نیویورک حساب اوباما را از کلینتون جدا کرده و باصطلاح خود سیاست کرده و جدائی بین وزیر خارجه و رئیس جمهور امریکا را تمرین کرده بود!)

 
 
اشتراک در فیس بوک