سرمقاله راه توده 658

هر رویدادی نشان میدهد

مردم هیچ اعتمادبه حکومت ندارند

 

روزی که پرده ها فروافتد بیشتر خواهند دانست

آستانقدس رضوی

ریشه تنومند فساد اقتصادی

(پیک هفته ۱۰۹) 3 شهریور  1397 برابر با 25 اگوست 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت سه شنبه اول شهریور، عنوان اول "تابلو طلاب قم پرونده قتل هاشمی را گشود" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 21 هزار و 300 خواننده داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


2 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


2 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


2 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


2 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


2 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


2 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 3 شهریور

امریکا بدنبال

امتیازهای بزرگ از ایران

حکومتی که به زد و بند پنهان و شعارهای گمراه کننده افکار عمومی اعتقاد دارد، خود معترف به بی اعتمادی عمومی نسبت به حکومت است و این می شود یک بی اعتمادی دو طرفه میان ملت و حکومت. یعنی همین وضعی که اکنون در جمهوری اسلامی حاکم است. نه مردم به حکومت اعتماد دارند و نه حکومت به مردم و این بی اعتمادی در تمام سطوح مشهود است. حکومت از جمع شدن مردم در یک ورزشگاه وحشت دارد (اعلام برگزاری لیک برتر فوتبال بدون تماشاچی) و مردم به هیچ حرف حکومتی اعتماد ندارند. بعنوان تازه ترین نمونه تلاش حکومت برای فریب مردم و ادامه سیاست زد و بند پنهان نگاه کنید به مقاله روزنامه کیهان درباره خاتمه برجام در مرور مطبوعات همین شماره پیک نت و یا شعار رهبری در مخالف با مذاکره با امریکا و تاثیر چندان نداشتن تحریم ها و حالا بخوانید خبری که تلویزیون دولتی روسیه درباره دیدار 5 ساعته دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه با جان بولتن سناتورجنگ طلب و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ژنو منتشر کرده است. بموجب این خبر دبیر شورای عالی امنیت روسیه پیشنهاد عقب نشینی واحدهای نظامی جمهوری اسلامی از سوریه در برابر لغو تحریم نفت ایران از سوی امریکا را مطرح کرده و جان بولتن آن را رد کرده است.

مردم ایران ساده لوح نیستند و میدانند که دبیرشورای عالی امنیت روسیه سر خود پیشنهاد عقب نشینی و لغو تحریم نفت را مطرح نمی کند و آنچه مطرح شده قبلا با جمهوری اسلامی همآهنگ شده است. و این یعنی مذاکرات غیر مستقیم با امریکا تا حد اعلام تعهد برای خروج از سوریه. و باز، این یعنی وحشت از تحریم نفت ایران که کیهان ذوق زده به استقبال آن رفته است. و باز، این یعنی امریکا امتیازهای بیشتری می خواهد. و باز این یعنی امریکا از اوضاع آشفته اقتصادی و سیاسی و نارضائی مردم از حکومت کاملا آگاه است. و باز، این یعنی پشت جبهه جمهوری اسلامی که رضایت مردم از حکومت باشد ویران است.


بازگشت نا ممکن

روسیه به سالهای دهه 90

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات

روحانیون از خواب برخاسته

و استقلال از حکومت می خواهند


با رویکرد مقابله با امریکا

مانور نظامی مشترک چین و روسیه


گسترش روابط نظامی با روسیه


راه توده 658 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 658 (پنجشنبه اول شهریور1397)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بحث قرارداد خزر و جنجالی که درداخل و خارج از کشور پیرامون آن براه افتاد دارد. جنجالی که بیش از هر چیز عمق بی اعتمادی مردم به حکومت را نشان داد. همچنین دراین شماره می خوانید: نگاهی کوتاه به مقاله احمد زیدآبادی همراه با انتشار یکی از اسناد مهم کودتای 28 مرداد، بخش دیگری از خاطرات زندان 25 ساله زنده یاد تقی کی منش از افسران سازمان نظامی حزب توده ایران و همچنین مقالاتی درباره پیوند اقتصاد ایران به امریکا و سرمایه داری تجاری، مدرنیته و ترجمه مقالاتی درباره بحران ترکیه، پیشنهادهای چپ برای دولت ائتلافی در اسپانیا، سرمایه ای که برای داعش در ترکمنستان جمع شده است، صف آرائی های امریکا علیه چین و روسیه، تدارک جنگ انرژی از سوی امریکا و بالاخره مقاله تحلیلی بسیار خواندنی نشریه یونگه ولت آلمان در باره روسیه و ناممکن بودن بازگرداندن آن به دوران یلتسین.


منتخب اخبار روزهای گذشته


سخنی در پائین دیوار سفارت امریکا

30 در صد اقتصاد و قاچاق
در اختیار مطلق سپاه است!


برای نخستین بار وزیر کشور فاش کرد

پشت پرده هراس از پخش
جام جهانی در ورزشگاه آزادی


عنوان اول پیک نت 30 مرداد

آن تابلوی طلاب قم
پرونده قتل هاشمی را گشود


چارچوب صحبت در هفته دولت مشخص میشود

روحانی بدون موافقت رهبر
در مجلس سخن نخواهد گفت!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار و 700 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران